Avatar billede xirox Nybegynder
10. november 2009 - 12:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke koble på mit trådløse internet efter strøm afbrydelse

Kære eksperter

Jeg er havnet i det problem at 1 af mine computere ikke kan koble sig på det trådløse internet efter en strømafbrydelse.

Når jeg går ind og laver en fejlfinding skriver den. Din gateway er tisyneladende offline

Jeg har prøvet af deaktivere/aktivere mit trådløse netkort uden held.

Jeg har hentet ny automatisk ip adresse.

Jeg har også prøvet af koble til og fra igen uden held.

Jeg har 3 computere koble på men det er kun den ene jeg har problemer med.

Har prøvet at gendanne min computer uden held.

Har i evt. nogle løsninger på hvad jeg evt. kan gøre?

Eller er mit netkort simpeldhen brændt af?

På forhånd tak

MVH Mike
Avatar billede xirox Nybegynder
10. november 2009 - 12:27 #1
Lige en lille tilføjelse.

Det siger under min net status at min internet forbindelse er begrænset.

Den er tilsluttet, men ikke ordenligt
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2009 - 12:32 #2
Det lyder på dit sidste indlæg som om du rent faktisk ER koblet på det trådløse netværk.
Kan du pinge din router og HAR du rent faktisk modtaget en ny ip fra routeren eller er det en ip af typen 169.254.x.x ?
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2009 - 12:35 #3
Jeg ville nok prøve at gøre følgende:

1. Ping routers ip-adresse for at se om der kommer svar tilbage - altså om din computer kan kontakte routeren og se om de er på samme netværk.

2. Hent ny ip-adresse fra routeren - command prompt, skriv ipconfig /release og ipconfig /renew.
Se om du rent faktisk modtager en ip, der er på samme netværk som routeren.

3. Sluk router og tænd den igen efter et par minutter.

4. Slet den trådløse netværksadgang i Windows og opret den igen.
Altså, enten disconnect fra det trådløse netværk fra listen over trådløse netværk, eller slet forbindelsen helt manuelt og opret den igen for at tjekke om det er fordi der er valgt en forkert kryptering, e.l.
Avatar billede xirox Nybegynder
10. november 2009 - 12:36 #4
Ja det er det lige præcis.

Den hedder 169.254.21.180
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2009 - 12:36 #5
Log evt. ind på routerens web-interface og tjek om det er et spørgsmål om mac-filtering - altså om der er sat begrænsninger for hvilke mac-adresser der kan tilgå det trådløse netværk.

Men det du skriver tyder jo selvfølgelig på at du ER på det trådløse netværk, men at du bare ikke kan komme videre ud på nettet.
Avatar billede xirox Nybegynder
10. november 2009 - 12:37 #6
Men som jeg også kan se, bliver jeg ikke engang tildelt en standartgateway
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2009 - 12:37 #7
Så har du reelt ikke fået en adresse, men der i mod en midlertidig adresse - en såkaldt APIPA adresse, som er en adresse som windows selv tildeler i tilfælde af manglende netværksadgang.
Følg ovenstående trin for fejlfinding.
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2009 - 12:38 #8
Prøv evt. at tildele maskinen en fast ip-adresse og gateway og se om du får adgang til netværket igen.
Avatar billede xirox Nybegynder
10. november 2009 - 12:52 #9
Ok en APIPA, jeg prøver lige at genstarte hele systemet engang, så de kan få nye ip adresse.
Avatar billede xirox Nybegynder
10. november 2009 - 12:55 #10
Utrolig simpel løsning. Nu har den fået tildelt en rigtig ip adresse igen, og nu virker alle 3 computere på nettet.

Super duper, og mange tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2009 - 13:03 #11
Hehe. Det var da så lidt.
Jeg gik selvfølgelig ud fra at en genstart eller lignende VAR efterprøvet, men godt du fik det til at virke.
Avatar billede xirox Nybegynder
10. november 2009 - 13:13 #12
hehe ja, ved ikke lige hvorfor jeg ikke tænkte på det :)