Avatar billede tmoltsendk Nybegynder
09. november 2009 - 21:42 Der er 4 kommentarer

Lyden fra DVD'er i mediacenter "skratter"

Hej

Jeg kører Windows Vista og anvender MediaCenter til at afspille film fra min computer. Computeren er fobundet til et fjernsyn med et HDMI-kabel. Billedet bliver overført fint og står perfekt! Men lyden er efter en geninstallation begyndt at skratte, så det er umuligt at høre noget som helst.

Det der undrer mig er: Når MediaCenter starter op og kommer med den der "Velkommen-lyd" - så er der ingen problemer. Jeg kan også sagtens høre lyden rigtigt, hvis jeg bruger højtalerne i min computer.

Hvad kan jeg gøre for at få lyden overført til fjernsynet uden "skratten"?

På forhånd tak for din dyrebare tid! :)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. november 2009 - 22:10 #1
Kan du ikke førsøge at bruge et andet afspilleprogram til at se dine film med, for at se om fejlen ligger i programmet, eller den driver der skal afspille lyden?
Avatar billede tmoltsendk Nybegynder
09. november 2009 - 22:37 #2
Fejlen ligger i programmet. Jeg kan fint overføre både lyd og billede med Media Player Classic. Problemet er dog det samme i Windows Media Player. Jeg formoder, at disse er koblet sammen på en eller anden måde.

Når jeg ikke bruger Media Player Classic, så er det fordi, at den ikke kan navigere i DVD menuerne.

Nogen forslag til, hvordan jeg kan rette fejlen i Media Center og Media Player
Avatar billede 220661 Ekspert
09. november 2009 - 22:55 #3
Jeg tror media center og media player bruger en "forkert" driver til at afspille film lyd med. Prøv at installere en ikke Windows baseret program (Gom player evt) og se om det løser problemet.
Hvis lyden ikke lyder "ulden" med en anden afspiller så må det være driveren i Mediaplayer der laver balladen.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2010 - 22:20 #4
Hvad skete der med den her?