Avatar billede superbent Nybegynder
08. november 2009 - 13:15 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Send et print job direkte til printeren uden at spørge om noget

Hej

Er det muligt at sende et PDF print afsted til min netværksprinter, uden at skulle tage stilling til udskrivning osv.

Det mest geniale vil være hvis man kunne lave en form for automatiseret løsning, så når der eks. kom en ordre til mig, blev den printet ud (sendt til printeren via et kald via PHP/Javascript eller noget hvis man kan).

Alternativt må det gerne være et lokalt job der kører på computeren, som automatisk printer noget ud på en bestemt URL adresse...

Ellers vil jeg gerne vide hvilke løsninger der findes, og se om jeg kan strikke noget sammen ud fra det, som jeg kan bruge...

Nogen der er eksperter på dette område?

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2009 - 19:19 #1
Ved ikke om det virker da jeg ikke har en printer, men prøv fra en commandoprompt at skrive PRINT /?

Hvis det virker kan du jo scripte det med VBScript
Avatar billede superbent Nybegynder
08. november 2009 - 21:05 #2
Jeg har lige testet og dette virkede:

print /d:\\netverk\Dell3115cn "C:\Documents and Settings\Navn\Skrivebord\cross links.txt"

Den printede fint et tekst dokument ud...

Nu kommer næste problem bare... - hvordan vælger man at den skal printe ud som eksempelvis landskab i stedet for portræt? :)
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2009 - 22:58 #3
He he :-)

Der er du vist lidt på skideren, for der skal du have fat i driveren til denne printer og så er der kun API fra virksomheden som du kan gøre brug af. Hvilket jeg tvivler på at du kan bruge eller få dokumenteret. Læs: det gider de ikke!

Kan du udskrive en PDF fil med PRINT ?
Avatar billede superbent Nybegynder
09. november 2009 - 16:38 #4
Hvis jeg bruger PRINT... så sker der det at den printer og printer tomme papirer ud i en uendelig løkke...

Øv - det aller fedeste ville være, hvis jeg fik en ordre via mail tekst/html/pdf som sendes på en måde direkte til printeren.

Eller min hjemmeside kan kalde direkte op og få printeren til at printe noget ud...
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2009 - 17:03 #5
Ok jeg er med...

Hvis din hjemmeside/webserver er på lokalnetværket er det slet ikke noget problem, ellers skal der tages andre midler i brug :-)
Avatar billede superbent Nybegynder
09. november 2009 - 17:40 #6
Altså jeg har adgang til min egen server, men den er ikke på lokalnettet...

Jeg kan tilgå min printer ved eks. 192.168.2.2 i browser... man kan sikkert åbne en port til ekstern adgang måske... ved ikke helt hvordan og hvorledes man evt. skulle sende noget til printeren på den rigtige port m.v....

Nogen idéer? :)
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2009 - 18:21 #7
Nu fik jeg lige blandet nogle spørgsmål sammen og fik givet dig nogle forkerte svar.

Jeg kan ikke svare på det med at printe ud horisontalt.
Avatar billede superbent Nybegynder
09. november 2009 - 18:40 #8
Ok :(

Læg et svar så du får points for hjælpen - takker :)
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2009 - 18:57 #9
ok... hvis du fik svar på "Send et print job direkte til printeren uden at spørge om noget" modtager jeg gerne points. Ellers ikke :-)
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2009 - 19:00 #10
Jeg er sikker på at du finder dit svar, hen ad vejen, hvis du stiller nye spørgsmål, ud fra de løsninger du kommer frem til.
Avatar billede superbent Nybegynder
09. november 2009 - 19:04 #11
Det er helt fint - jeg søger videre derude :) takker