Avatar billede sommerfulg Nybegynder
14. juli 2001 - 23:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

link skal åbne i nyt vindue

Hej
hvad skriver jeg så linkene åbner i et nyt vindue?

Response.Write \"<tr><td valign=top width=\'100%\' colspan=2 bgcolor=#e5e5e5><font size=2><b><a href=links.asp?mode=id&id=\" & rs(\"ID\") & \">&nbsp;\" & rs(\"Navn\") & \"</b></font></a></td></tr>\"
Avatar billede -mascot- Nybegynder
14. juli 2001 - 23:48 #1
sådan her:

Response.Write \"<tr><td valign=top width=\'100%\' colspan=2 bgcolor=#e5e5e5><font size=2><b><a href=links.asp?mode=id&id=\" & rs(\"ID\") & \" target=\'_blank\'>&nbsp;\" & rs(\"Navn\") & \"</b></font></a></td></tr>\"
Avatar billede sommerfulg Nybegynder
14. juli 2001 - 23:55 #2
det virkede -takker. Måske ved du også hvor halvdelen af de links der lægges ind i databasen ikke vises... Men hvis adressen tastes direkte i min browser fungerer linken fint?

Avatar billede sommerfulg Nybegynder
14. juli 2001 - 23:56 #3
..hvor = hvorfor
Avatar billede -mascot- Nybegynder
14. juli 2001 - 23:56 #4
hvad mener du ?
Avatar billede -mascot- Nybegynder
14. juli 2001 - 23:57 #5
beskriv det lidt nærmere...måske har jeg en løsning...
Avatar billede sommerfulg Nybegynder
15. juli 2001 - 00:02 #6
Jeg har et simpelt linksystem som kører på en acces database-URL\'en ligger i databasen og vises ved hjælp af ovenstående Response.Write...

De fleste af URL\'erne vises fint når de hentes fra databasen men ca. halvdelen vises ikke (selvom hele URL\'en er perfekt skrevet)

prøv http://www.forskningsforum.dk/parrotdata/link/links.asp?mode=vis&kat=DANISH-DANSK

Den første link vises perfekt, men nummer to vises ikke?
Avatar billede -mascot- Nybegynder
15. juli 2001 - 01:12 #7
jeg kan ikke se der er noget galt her:
http://www.forskningsforum.dk/parrotdata/link/links.asp?mode=vis&kat=DANISH-DANSK
hvad skal jeg kigge efter ?
Avatar billede -mascot- Nybegynder
15. juli 2001 - 01:13 #8
det kan jeg godt se nu...der må være en fejl i urlen i databasen fordi der er intet galt med udtrækket...
Avatar billede sommerfulg Nybegynder
15. juli 2001 - 01:18 #9
problemet er netop at der ikke er fejl i URL\'en - hvis jeg kopier den og indsætter direkte i adressefeltet på browseren virker linken, men når den hentes fra databasen vises siden ikke - det gælder over halvdelen af linkene på siden

danske fulgleforeninger, frydenlund, fuglemarket etc..

Avatar billede -mascot- Nybegynder
15. juli 2001 - 01:25 #10
http://www.fuglepark.dk%2020/ <-- Det er pga der er 2 mellemrum i databasen tror jeg..
Avatar billede -mascot- Nybegynder
15. juli 2001 - 01:26 #11
fedt at du stadig er oppe...jeg troede sq kun det var nørder som mig der var oppe så sent/tidligt
Avatar billede sommerfulg Nybegynder
15. juli 2001 - 01:48 #12
desværre er URL\'en skrevet korrekt:
http://www.fuglepark.dk
Avatar billede -mascot- Nybegynder
15. juli 2001 - 12:06 #13
send mig din fil der skriver alle linksne ud på siden og din database (jeg regner med det er en access)
til: sa49@mail1.stofanet.dk