Avatar billede the_fox Nybegynder
07. november 2009 - 21:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Diskfejl hvordan retter jeg det?

Hej Eksperter.

Ca. hver time får jeg en advarsel i logbogen om at der er en diskfejl.

Fejltekst: Der blev fundet en fejl på enheden \Device\Harddisk2\D under en paging-handling.

Jeg har prøvet at køre en scandisk på drev D, men der finder den ingen fejl?

Hvad kan der være galt?

Mvh Ole

Her er lidt billeder:

[IMG]http://i33.tinypic.com/dcuf5f.jpg[/IMG]
[IMG]http://i37.tinypic.com/ndk2si.jpg[/IMG]
07. november 2009 - 22:13 #1
Generelt: Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no46 - er det sådan du har 'checket' ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. november 2009 - 23:58 #2
Avatar billede the_fox Nybegynder
08. november 2009 - 09:45 #3
Uhh sorry!

Det er winXP.

jeg har kørt en scandisk /f /r d:

Og her er resultatet:

http://i35.tinypic.com/2ez7or4.jpg

Mvh Ole
Avatar billede off-line Nybegynder
08. november 2009 - 13:35 #4
Jeg så for nysgerrighedens skyld i min XP logbog. Den er plastret
til med fejl. Især fra Avast og TuneUp. Men computeren kører
uden problemer. Og sikken et held, for de fleste fejlmeddelelser
fatter jeg ikke en brik af, og hvad skal man så bruge dem til?
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. november 2009 - 14:26 #5
Hvis du google den fejl du får er den generelle holdning at HDD er ved at stå af!
Avatar billede off-line Nybegynder
08. november 2009 - 14:47 #6
Tjah måske. men der er andre bud f.eks.
Paging Error 51 and FreeAgent drive - Dice Li
21. november 2007 17:41

If you see this error with your FreeAgent external drive, it's most likely caused by the drive going to sleep mode.  Disable sleep with the FreeAgent tools.  That should make the error disappear.  It worked for me.
Det kan da prøves.
Avatar billede off-line Nybegynder
08. november 2009 - 14:48 #7
Avatar billede off-line Nybegynder
12. november 2009 - 19:46 #8
Hvis du ikke gider deltage i dit egne spørgsmål, så lad være
med at stille det:(
Avatar billede the_fox Nybegynder
12. november 2009 - 21:01 #9
Hov beklager!

Jeg var gået lidt i stå...:(

Jeg har prøvet at deaktivere "standby"/"Sleep mode" på disken og det har desværre ikke hjulpet.

Og jeg har kørt scandisk på de andre diske og der er heller ikke fejl.

Jeg har en disk magen til, som jeg vil prøve i stedet - jeg vender lige tilbage når jeg har prøvet det.

Mvh Ole
Avatar billede off-line Nybegynder
12. november 2009 - 23:20 #10
OK!
Avatar billede the_fox Nybegynder
26. november 2009 - 08:50 #11
Halløj! Så er jeg tilbage og lukker spørgsmålet.

Jeg har en disk magen til, som giver samme fejl i logbogen, så det virker lidt mystisk :)

Mit næste forsøg må være helt at fjerne disken og se om fejlen stadig opstår.

Men som sagt, så lukker jeg herfra og vender frygteligt tilbage hvis der opstår spørgsmål.

Vil I ikke ligge et svar begge to?

Mvh Ole
Avatar billede the_fox Nybegynder
27. januar 2011 - 10:40 #12
Off-line og John vil I ligge et svar, så vi kan få denne lukket.?

Mvh Ole
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. januar 2011 - 20:20 #13
ok