Avatar billede larslind2 Nybegynder
06. november 2009 - 22:31 Der er 1 kommentar

Udprintning - photoshop

Hej, jeg manipulere billeder i photoshop, som derefter skal printes ved en billedbutik i 50x70, og dertil har jeg et par spørgsmål:

1. Hvilet fil format skal det overføres i .... er det ikke bedst i pdf, mener ikke jeg mister data deraf ?

2. Mister jeg data i billederne, hvis jeg opsætter 2 stk billeder lavet i photoshop, i indesign ? når det skal udprintes.

3. Når man ser billedet i 100% størrelse i photoshop, er det så ca hvordan picels bliver... tænker på situationen at jeg forstørre billeder, for derefter at udprinte ?

på forhånd tak
mvh
Avatar billede justrace Novice
06. november 2009 - 23:22 #1
1. Spørg billedbutikken. De ved hvilken software de bruger.

2. Sandsynligvis ikke.

3. Det kommer da an på om det billede du arbejder med er 50x70, men er det tilfældet, så burde det passe meget godt.

Men husk at et billede i den størrelse ser man nok typisk på over 1,5m afstand. Prøv evt. at gå lidt væk fra skærmen når du ser på det i 100%, og se om det ikke er ok.