Avatar billede a-a-a Nybegynder
05. november 2009 - 22:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mobilt bredbånd på mobiltelefon

Hej alle,

Jeg har netop købt en iPhone og skal mest af alt bruge den til at gå på nettet. Derfor må en form for mobilt bredbånd med en fast pris for X-antal GB pr. måned også være den bedste løsning.
Jeg er dog lidt i tvivl om hvordan mobilt bredbånd fungerer på en mobil.
Jeg har i øjeblikket et Telmore abonnement, men kan få gratis TDC mobilt bredbånd. Når jeg bestiller mobilt bredbånd hps TDC virker det dog ikke som om jeg skal have nyt telefonnummer eller noget. Jeg har dog læst, at ved brug af mobilt bredbånd til en mobiltelefon, skal man tage SIM-kortet ud af det medfølgende USB-stik og sætte det i telefonen. Men hvad så men mit Telmore SIM-kort, hvor også mit nummer ligger på?

Det jeg spørger om er altså: Kan jeg beholde mit telmore abonnement og bestille TDC mobilt bredbånd, uden at skulle skifte helt til TDC, have nyt telefonnummer osv.? Hvordan hænger det sammen med to forskellige udbydere og to SIM-kort?

Jeg skal bestemme booke det inden 00:00 i dag, så hvis nogen kan give et hurtigt svar vil det være perfekt. Derfor også de mange points.
Avatar billede Ralyb Nybegynder
05. november 2009 - 23:54 #1
"bredbånd" på mobilen fungerer typisk som en del af dit normale mobilabonnement via 3G/HSDPA.

Eksempelvist kan man ved bibob betale 50 kr oven i sit forbrug pr. måned, det giver så 1000 MB data trafik som man kan bruge til at gå på nettet fra mobilen. - hvilket jeg selv bruger.

Tjek priserne på mobil abonnementerne istedet, og find et der passer til dine forventninger om dataforbrug - 3 har eksempelvis et abonnement til 399/md med 10GB dataforbrug.

Håber du kan bruge svaret.
Avatar billede a-a-a Nybegynder
07. november 2009 - 19:12 #2
Tak for den hurtige response. Det svarede dog ikke rigtigt på mit spørgsmål omkring kombinationen af et mobilabonnement fra én udbyder med mobilt bredbånd fra en anden.

Jeg har imidlertid selv fundet ud af, at det godt kan lade sig gøre efter samtale med TDC teknisk support. Efter sigende ved blot at indsætte SIM-kort fra udbyder af mobilt bredbånd, gemme opsætningerne til dette, og derefter isætte SIM-kortet fra den "normale" mobiludbyder. På den måde går alm. tale SMS osv. gennem mobiludbyderen og datatrafikken gennem udbyderen af det mobile bredbånd.
Avatar billede michaelkjaersgaard Nybegynder
07. november 2009 - 20:51 #3
Det er noget sludder du har fået at vide af TDC, det du ønsker kan kun lade sig gøre ved at skifte simkort dvs. når du skal bruge MBB sætter du TDC kortet i telefonen og når du skal tale, SMS m.m. sætter du Telmore-kortet i.

Alternativet er at samle data og tale hos samme udbyder som Ralyb skriver, jeg mener også man kan tilkøbe MBB til et mobilabonnement hos Telmore.
Avatar billede a-a-a Nybegynder
08. november 2009 - 13:08 #4
ok, det lyder jo ikke så lovende. Nu er det desværre bestilt, så jeg venter og ser hvordan det fungerer.
Jeg giver en update her på tråden.