Avatar billede gamlehat Nybegynder
05. november 2009 - 18:31 Der er 2 kommentarer

skærm+mus+tastatur starter ikke

Når jeg trykker start på pc`en sker følgende :
Der kommer en blå skærm frem hvor der står "Phillips"
derefter kommer der en boks op som hedder "No video input"
Derefter kommer der en boks op som hedder "going to sleep".
På intet tidspunkt kommer der lys i mus eller tastatur.
printer og andet starter fint.

Hvis jeg holder startknappen inde og derved slukker kan jeg efter 3-4 genstartsforsøg få liv i det hele og det kører fint.
Næste gang/dag er problemet det samme.

Jeg har forsøgt at skifte strømforsyning uden det hjalp noget, samt diverse indstillinger,kabler osv
Min egen tanke herefter er grafikkort eller bundkort , men jeg kan ikke se hvordan grafikkort kan indvirke på mus+tastatur.
Da pcèn er forholdsvis gammel benytter jeg lejligheden til at skifte til en nyere pc.
Den nye pc :
nyere brugt dual-core processor + bundkort samt 3 GB brugte DDR2 ram.
Nyt grafikkort
nyt dvddrev
ny harddisk
derudeover kan nævnes at min skærm kun er 4 måneder gammel.
Da jeg får samlet skidtet er problemet fuldstændig det samme som i den gamle pc.
Jeg kører herefter hen i biksen hvor jeg har købt skærmen da jeg selvfølgelig tror problemet ligger her men i butikken virker skærmen fint i første forsøg ???
hvordan delen løser jeg problemet ?
Alle gode forslag modtages med glæde :-)
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2009 - 19:18 #1
Teori: Løs forbindelse

Reelt set KAN det hele fungere perfekt bortset fra signalet fra grafikkort til skærm.
(manglende lys i mus/tastatur: blot ikke-på-plads drivere/preferencer... eller noget..)

Tænd for PC og skærm. Efter et minuts tid: Prøv at "rokke" lidt med ledningen - både nede ved grafik-kortet (skru ikke stikket fast endnu)
Men også oppe i skærm-enden...
Avatar billede gamlehat Nybegynder
06. november 2009 - 08:45 #2
Hej
og tak for dit svar.
Jeg har afprøvet løs forbindelse teorien , og det er desværre ikke det :-(