Avatar billede nielsfrisk Nybegynder
05. november 2009 - 01:09 Der er 15 kommentarer

PC vil ikke starte, bipper ved opstart igen og igen.

Kære alle

Jeg har smidt et klip op, hvor jeg starter maskinen så i også kan høre dens mislyd og brok: http://www.youtube.com/watch?v=H-ps1VbAtxA

Jeg havde timer forinden slukket min PC på normal vis. Det er måske værd at bemærke at Windows XP informerede om nogle nye installationer, der ville blive udført inden maskinen lukkede. Det har jeg oplevet utallige gange før, dog aldrig med problemer. Da jeg her til aften vil tænde min maskine er dette hvad den byder mig. Jeg prøvede at slukke strømforsyningen i flere minutter, og startede derefter op igen, men lige lidt hjalp det. Maskinen vræler bare denne biplyd igen og igen.

Skærmen viser absolut intet.

Jeg husker ikke præcist mine specifikationer, men det er noget i retningen af ASUS P5B motherboard, Geforce 8 gtx, 2gb ram, eksternt RME 800 Fireface lydkort. Der sidder ingen CD i mit drev.

Jeg kan leve med hvis det er grafikkortet, motherboardet eller andet teknikbras. Men det må for alt i verden ikke være mine harddiske den er gal med, så jeg mister al min data. Nu går jeg på knæ, og håber inderligt at der er nogen derude der har et bud på, hvad der kan være galt og ikke mindst hvad jeg kan stille op?

På forhånd uendeligt mange tak for hjælpen
Avatar billede nielsfrisk Nybegynder
05. november 2009 - 02:19 #1
Jeg kan netop tilføje at jeg har kigget på diverse beep codes til AMI BIOS hvilket jeg er 99% sikker på er på ASUS p5b.

1 langt, 3 korte = memory failure.

Jeg har prøvet at fjerne en ramblok, flytte rundt på dem. Stadig samme fejl. Jeg har sågar prøvet at tage to friske RAMblokke fra en anden computer og enkeltvist prøvet dem. Fejlen er stadig den samme.

Jeg er virkelig på herrens mark, og langt ude at s...

På forhånd tak
Avatar billede Little Helper Seniormester
05. november 2009 - 02:32 #2
Jeg mener helt bestemt at den fejl den siger der er skærmkort.

Prøv at tage det ud og sæt det i igen, Hvis det ikke virker så
prøv med et andet.

Håber du kan bruge svaret.
Avatar billede Little Helper Seniormester
05. november 2009 - 02:35 #3
Og ned det er IKKE en HD der er steget af den ville starte op normalt hvis det er HDen og så komme at sige du BOOT DISK FAILURE
Insert boot disc and press any key. Så ro på det er ikke HD prøv mit foreslag herover.

Håber du kan bruge svaret.
Avatar billede nissen2630 Novice
05. november 2009 - 02:37 #4
Avatar billede nielsfrisk Nybegynder
05. november 2009 - 02:47 #5
Tak for jeres svar.

Men nissen2630: Du henviser til "Standard Original IBM POST Error Codes" burde det ikke i stedet være "AMI BIOS Beep Codes" hvor sidstnævnte altså hævder det er en memory fejl?
Avatar billede nissen2630 Novice
05. november 2009 - 02:53 #6
Kan jeg godt se..Skulle bare lidt længere ned af siden :-)
Avatar billede nielsfrisk Nybegynder
05. november 2009 - 03:08 #7
Øv, som sagt har jeg prøvet at flytte rundt på mine Ram.
Helt andre friske Ram fra en anden computer hjalp heller ikke.

Nogle forslag? :(
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2009 - 07:34 #8
Avatar billede Ralyb Nybegynder
05. november 2009 - 08:53 #9
Har du prøvet med et andet grafikkort?
Avatar billede Blandy Praktikant
05. november 2009 - 10:00 #10
det er ram fejl. Det er der ingen tvivl om
Avatar billede nielsfrisk Nybegynder
05. november 2009 - 10:44 #11
@Blandy

Det var også det jeg selv nåede frem til. Men derfor undrer det mig også, at det ikke ændrer noget at jeg skifter og rokerer om på ramblokkene. Har sågar prøvet med helt nye RAM. Jeg vil senere prøve grafikkortet, på trods af at jeg ikke tror det er problemet.

Men når nye ram heller ikke virker, kan det så være bundkortet der er røget sig en tur og slots ikke virker?

ak og vej, hvad ville i gøre?
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2009 - 11:25 #12
hvordan kommer i frem til at en lang og tre kort beeb har noget med ram at gære

One Long and Three Short Beeps. Video (EGA) Display Circuitry. CH000607
Avatar billede nielsfrisk Nybegynder
05. november 2009 - 11:39 #13
@treatmenice

Det kommer jeg på hvor man kigger.  Standard Original IBM POST Error Codes siger rigtigt nok at et langt og tre korte er Video Display Circuitry. Men jeg tror ikke det der jeg skal kigge, men i stedet under AMI BIOS Beep Codes der siger det er en memory fejl. Eftersom mit motherboard er ASUS p5b.

Jeg håber jeg kan få fingrene i et ny grafikkort og teste senere i dag, men jeg er næsten overbevist om at det ikke er der fejlen ligger. Men i stedet bundkortet der er brændt sammen. Rammene ændrede jo absolut intet.

Sigh
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. november 2009 - 14:00 #14
Asus P5B har AMI BIOS og kigger man på http://www.computerhope.com/beep.htm#04 , så har den fejlkode noget at gøre med grafikkort:
1 long, 3 short    Conventional/Extended memory failure    CH000996
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. november 2009 - 14:02 #15
arg.. savner altså edit funktion ....
Grafikkort rettes til hukommelse.