Avatar billede winde Novice
04. november 2009 - 17:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

LCD PCskærm omdannet til TV

Kan man ved at sætte en DVB T receiver box til en LCD PC skærm,
bruge den som TV. Der skal vel bruges stik der omformer scart til VGA. Vil der både komme billede og lyd igennem VGA indgangen.
Avatar billede Vandreren Novice
04. november 2009 - 17:26 #1
Vil der både komme billede og lyd igennem VGA indgangen.

Nej.
Avatar billede Vandreren Novice
04. november 2009 - 17:33 #2
Selv hvis du har højttalere monteret i eller på skærmen, får de lyden fra VGA-stikket.

Hvorfor vil du forbinde til en fladskærm (her en LCD PC skærm) med scart?
Avatar billede thov Forsker
04. november 2009 - 17:39 #3
Og et SCART -> VGA 'kabel' koster 400 kr. (Det er nemlig ikke bare et kabel).
http://www.avxperten.dk/videokabler/scart-vga-kabel/scart-vga-kabel.asp

Lydsignalet kan godt trækkes ud separat, via SCART stikket.

Og sidst men ikke mindst - opløsningen på computerskærme er helt forskellig fra TV skærme, så det kan være svært at få billedet til at passe ordentligt.
Avatar billede winde Novice
04. november 2009 - 22:57 #4
Tak for hjælpen, skriv et svar og der er point til jer
Avatar billede Vandreren Novice
04. november 2009 - 23:10 #5
Svar...

Jeg kan lige tilføje, at hvis du vil se TV på din PC-skærm, så er det nemmeste nok at købe en TV-tuner til din PC. Det fås både til PCI og USB, og findes i flere forskellige kvalitets- og prisklasser.