Avatar billede badun Nybegynder
03. november 2009 - 12:29 Der er 5 kommentarer

gamer bærbar computer

Hej folkens!
jeg har brug for en ny bærbar, jeg vil godt kunne game på den,
men den skal også helst være så billig som muligt.
så hvad kan anbefales? :)

tak for hjælpen.
Avatar billede Blandy Praktikant
03. november 2009 - 12:39 #1
Hvis du vil have fuktionelle og okay bærbar til allaround, vil jeg anbefale Aver travlemate serien. Har den selv og funger upåklagelig, og kan lige kører de nye spil. Men det skal så være forholdsvis lav opløsing, men kører fint. Og sådan en bærbar koster vel 5000 kr i dag.
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. november 2009 - 12:42 #2
Der er 2 ord der ikke hører sammen i PC verden. Og det er "gaming" og "billig". Skal du spille de nyeste resourcekrævende spil, skal du op i en pæn slat penge. Spiller du pacman kan du nøjes med betydligt mindre.

Hvis du vil have hjælp er du nød til at sætte et budget. Desuden kan det rekommenderes at du går ned til den lokale PC-pusher og "mærker" på de forskellige laptops.
Avatar billede handberg2 Nybegynder
03. november 2009 - 12:45 #3
Nu rimer gamer bærbar og billig ikke super godt, så du bliver nok nødt til at gå på kompromis et sted. Hvor du vil gå på kompromis må du jo selv rode med.

Hvis det at du skal kunne spille på den bærbare er det vigtigste for dig, vil jeg gøre følgende:

Start fra toppen af denne liste med mobile grafik kort:
http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html

Tag derefter et smut ind på www.edbpriser.dk og søg efter bærbare med det kort. Se om den pågældende bærbare passer dig, ellers tag næste grafik kort på listen.

Alt efter hvor mange penge du vil kaste efter det? Så er der også en anden løsning som jeg selv overvejer meget stærkt:

Køb en lidt billigere bærbar: fx. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=640270

og så bruge ca. 6000kr på en stationær til at spille på. (Man kommer rigtig rigtig langt for 6k)
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. november 2009 - 13:17 #4
#2:
sletter du C: vil W7 skifte drevbogstav fra D: til C:, og så går der ged i de 1000'vis af W7's referencer til D:

#3:
Nu rimer gamer bærbar og billig ikke super godt

Det var da rørende så enige i er :D

P.s. Er også enig ;)

Vi skal nok lige vide hvad så billig som muligt er for et beløb, og hvilke spil du har tænkt dig at pille på den, og om du gerne vil kunne spille d spil der kommer om 1 år f.eks....
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. november 2009 - 13:20 #5
Argh... mangler den EDIT funktion! Eller måske man bare skal vænne sig til at bruge preview hver gang ;)

#2:
Der er 2 ord der ikke hører sammen i PC verden. Og det er "gaming" og "billig"

Nu rimer gamer bærbar og billig ikke super godt

Det var da rørende så enige i er :D

P.s. Er også enig ;)

Vi skal nok lige vide hvad så billig som muligt er for et beløb, og hvilke spil du har tænkt dig at pille på den, og om du gerne vil kunne spille d spil der kommer om 1 år f.eks....