Avatar billede moviez Nybegynder
14. juli 2001 - 19:31 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

unix server

hvordan installer jeg en unix server på min pc ? håber i er med på hvad jeg mener !
Avatar billede ianj Nybegynder
14. juli 2001 - 19:32 #1
Du køber en Solaris x86 cd og sætter den i CDromdrevet og klør på.

/Ian - ADVICE A/S
Avatar billede moviez Nybegynder
14. juli 2001 - 19:38 #2
hvorfor mon det ?

i asp/php behøver jeg ik gøre det...jeg download bare en fil og ændre nogle ting i filerne... så virker asp/php på min computer ?
Avatar billede ianj Nybegynder
14. juli 2001 - 19:40 #3
Fordi Windows er dit Operativsystem.

Ligeledes, som som et hvertandet UNIX system, kan være det.

Dvs. du skal installere et nyt operativsystem for at kunne sige du køre UNIX.

UNIX er ikke bare et program du kan hente og køre under Windows.

/Ian
Avatar billede moviez Nybegynder
14. juli 2001 - 23:19 #4
dvs er det en operativsytem ?
Avatar billede moviez Nybegynder
14. juli 2001 - 23:20 #5
ligesom windows 98/windows NT/unix/linux
Avatar billede hologram Nybegynder
16. juli 2001 - 05:46 #6
Ja...
Avatar billede hologram Nybegynder
16. juli 2001 - 05:48 #7
Der kræves en del arbejde og partitionering for at kunne køre Unix/Linux, så hvis du ikke engang er sikker på hvad *nix er, så vil jeg foreslå at du holder dig væk fra det indtil videre! ;)
(no offense)
Avatar billede moviez Nybegynder
16. juli 2001 - 11:34 #8
er der ik nogen artikler på dansk der forklare hvad og hvordan osv om unix/linux ?
Avatar billede snowball Novice
16. juli 2001 - 11:38 #9
SSLUGs \"Friheden til at vælge\" er da OK til at starte med: http://www.sslug.dk/linuxbog/

Snowball
Avatar billede moviez Nybegynder
16. juli 2001 - 14:15 #10
tak
Avatar billede staaland Nybegynder
16. juli 2001 - 14:26 #11
uhm... hvorfor køre unix, hvis man ikke ved hvad det er? - og hvad er det så lige sslug (linux ting) har med unix at gøre?
Avatar billede snowball Novice
16. juli 2001 - 15:01 #12
SSLUG har som sådan ikke noget med UNIX at gøre, men moviez skrev jo \"hvad og hvordan osv om unix/linux\" så derfor skrev jeg det link. Havde han nu skrevet \"hvad og hvordan osv om unix\" så havde jeg heller ikke skrevet det link ;)

Snowball
Avatar billede staaland Nybegynder
16. juli 2001 - 15:05 #13
anyways, så foreslår jeg en der ikke har forstået hvad unix er, at lade være med at forsøge på at køre det, før der er opnået en smule clue.