Avatar billede mantichora Nybegynder
01. november 2009 - 11:29 Der er 6 kommentarer

Få Nokia 6500 åben

Nok lidt underligt spørgsmål, men:
Der er noget galt med min mobiltelefon, og jeg skal have tjekket om det er telefonen eller simkortet, ved at bytte simkort med en anden telefon. Den åbenlyse mulighed er naturligvis min kærestes telefon, en Nokia 6500 Classic, som er lige ved siden af mig.

Problemet er: Jeg kan ikke med min bedste vilje få den lortetelefon åbnet.

Jeg sidder med manualen i PDF-form, og den siger bare man skal trykke ned på bagpanelet og trække nedad, nøjagtig som med de fleste Nokiaer i klassisk design, men jeg trykker så hårdt jeg tør uden telefonen knækker eller jeg smadrer skærmen, og der sker absolut intet. Den rykker sig ikke en millimeter.

Er der et eller andet specielt trick til det, eller må jeg finde en anden byttepartner?
Avatar billede vunde Nybegynder
01. november 2009 - 16:41 #1
Tror ikke der er nogen smarte fif. Nogen telefoner er bare pissesvære at åbne op for. Jeg arbejder selv med telefoner i en vis grad, og skal tit have åbnet dem, og der er nogen telefoner man bare skal være lidt hårdere ved.
Avatar billede mantichora Nybegynder
02. november 2009 - 11:00 #2
Tænkte det nok - det var også bare et sidste desperat forsøg at spørge her. Læg bare svar.
Avatar billede justrace Novice
02. november 2009 - 21:06 #3
Har du prøvet den anden vej, altså opad?

Men hvad er det for en telefon? Det lyder lidt rodet, med at det er en 6500 der skal åbnes, og din kærestes også er en 6500?
Avatar billede nfunlock Nybegynder
02. november 2009 - 22:37 #4
ikke helt rodet da der findes en  nokia 6500 clasic og en nokia 6500 slide 2 forskældige modeller fra nokia :-)

6500 c trækkes fra hinaden på midten det vil sige nederste del at coveret trækkes af og 6500 slide er det et dæksel der skal lukkes op det vil sige man trykker på en lille knap i toppen af mobilen ved siden af lade stikket og deklaslet er til at vippe ud fra toppen af
Avatar billede mantichora Nybegynder
05. november 2009 - 12:19 #5
Justrace: Ja, hendes er en 6500 Classic og det er den jeg skal have åbnet. Min egen har jeg ingen problemer med at åbne.

Men jeg har endelig fået coveret af nu. Måtte bruge en kniv, hvilket resulterede i at den blev ridset på bagsiden, hvilket jeg fik lidt skideballe for. Hvorfor i alverden laver man en telefon, der er så umulig at få op?

Tak for input, alle.
Avatar billede JawadEbadi Nybegynder
10. januar 2010 - 18:58 #6
Du skal bare have lidt exstra krafter og hiv op af med kraft og så tager du LCD op ved siden af og bagefter skruger du skrugerne op og derefter tager du den sølv tingest af og derefter er din mission fuldført..!!!