Avatar billede 88mouv-net Nybegynder
30. oktober 2009 - 12:15 Der er 3 kommentarer

Skrive en remote fil fra server

Hej alle.

Jeg sidder og laver en shop i øjeblikket med en GLS Pakkeshop løsning.

Den måde det fungere på er at det GLS Software vi har, kigger i en mappe på vores filserver hver 5 sekund. Og hvis der er en specifik fil der, udskriver den en label.

Vores shop ligger på: Webserver 3

Hvordan kan jeg på webserver 3 på nogen måde, skrive den fil til filserveren? SKAL det gøres med noget FTP eller findes der bedre alternativer?

Hvis i har svært ved at forstå problemet, så er spørgsmålet sådan set bare: Hvordan kan jeg oprette/skrive en fil, på en anden server?

Det skal siges at vi har adgang til begge servere (webserver 3 og filserver), og de kører begge Debian.
Avatar billede whoot Nybegynder
30. oktober 2009 - 13:17 #1
Du kan bruge et FTP-kald eller et HTTP-kald. Et HTTP-kald kræver at du har et PHP(asp, pearl, etc.)-script (og en webserver) der håndterer requesten.
FTP-kaldet kræver en FTP-server.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2009 - 13:55 #2
Ku' man ikke "mounte" fil-serveren som "disk" på webserveren ?
- så den kan skrive direkte ?

NB: Jeg har ingen idé om hvordan..
Avatar billede intenz Novice
31. oktober 2009 - 14:30 #3
FTP som nævnes er nok den bedste løsning, i hvert fald filerne kan have en betydelig størrelse.

Du kan kigge her:
http://www.php.net/manual/en/ftp.examples-basic.php