Avatar billede Hveysel Nybegynder
30. oktober 2009 - 12:11 Der er 6 kommentarer

Omlægning af site til CMS

Hej
Jeg overvejer at få omlagt mit site www.motionslob.dk til et cms-system, evt. Drupal eller andet OS. Jeg lægger selv gammelt indhold ind, så det er "bare" en struktur/menufunktioner, der skal laves. Sitet skal ligne det gamle, men strammes op designmæssigt.

Hvem kan lave sådan noget, og hvad kan det koste? Har ikke de store penge til det...

Mvh. Martin
Avatar billede bmpi Nybegynder
30. oktober 2009 - 13:00 #1
Tager jeg et hurtigt kig på siden kan jeg se, at du skal have:

Opsætning af forum
Opsætning af billedgalleri
Kalender
Artikler/nyheder/anmeldelser
Produktvarevisning
Nyhedsbrev
Cirka 7.000 sider (ifølge Google)
+ et rigtigt godt design

...Og så er der sikkert nogen ting, som jeg har overset.

Jeg tror ikke realistisk set, at du får dette til under 20-25.000,- (og det er endda ikke med opsætning af fx alle siderne), hvis det skal være ordentligt lavet. Måske en på fritidsbasis kan lave det billigere.

Derudover er det vigtigt, at du får lavet en god kravspecifikation; at du får beskrevet HELT PRÆCIS hvad det er du skal have lavet, og ikke bare nøjes med at henvise til dit nuværende website. På den måde kan du få det bedste tilbud.

Gør ligesom jeg har gjort her ovenfor, og få listet ALLE de funktioner som du skal have med, og hvordan opsætningen (og derved designet) af dem skal være.
Beskriv også gerne hvordan strukturen skal være på sitet. Igen, nøjes ikke bare med at henvise til dit website, for så overlader du beslutninger til webfirmaet, som måske/måske ikke får det hele med.

Skal indhold importeres fra dit nuværende site til et nyt (CMS)? For så ligger der også en større teknisk opgave i det.

Som sagt, min anbefaling er at du får beskrevet opgaven meget nøjagtig. Ellers ender du med at brænde fingrene på enten et webbureau, som pludseligt bliver meget dyr fordi projektet er større end forventet, eller på en hobby-udvikler som alligevel ikke helt magter opgaven, fordi der var noget, som ikke var beskrevet (det kunne fx være import af indhold o.l.)

Hvis du ikke har mange penge, så brug eventuelt nogen af dem på et webbureau, som kan hjælpe dig med at lave en god kravsspecifikation, som du kan indhente tilbud/estimater på baggrund af. ;)
Avatar billede tx-p Nybegynder
31. oktober 2009 - 21:43 #2
bumb...
Avatar billede oersted Novice
02. november 2009 - 13:03 #3
Vi arbejder i DrupL

MAIL:  jstevnhoved@gmail.com

TLF: 2442 2453

www.stevnhoved.eu
Avatar billede CMSolution Nybegynder
28. november 2009 - 11:09 #4
Jeg kan godt hjælpe dig. Se eksempler og priser på www.cmsolution.dk
Avatar billede bomas Nybegynder
05. december 2009 - 06:02 #5
Tror helt sikkert at vi kan give dig en fornuftig pris på projektet

www.bomas.dk
Avatar billede mikaelch Novice
17. december 2009 - 23:04 #6
Jeg vil klart anbefalede www.aboutweb.dk  ved han kan levere i drupal og andre CMS løsninger er yderste billige og kan levere en hjemmeside hurtigt