Avatar billede gchris5 Praktikant
29. oktober 2009 - 18:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Editor med Syntax og gerne FTP

Hej,

Jeg er på jagt efter en editor der giver mulighed ftp til hjemmeside og syntax farvning af php, sql m.m.

Den skal gerne være gratis (freeware) eller billig.

På forhånd tak

Gunnar
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. oktober 2009 - 18:57 #1
Avatar billede gchris5 Praktikant
29. oktober 2009 - 19:30 #2
Hej Erik

Godt at se du stadigvæk er aktiv herinde.

Jeg kender godt EditPlus - desværre Shareware - men ellers et rigtig godt program (rigtig gode ting koster jo desværre penge). Du anbefalede det også tilbage i 2001, da du var underviser for undertegnede på Sønderhøj og som den første havde rundet de 50.000 point herinde på experten.

Det må have været lige omkring 19. februar 2001 -> svarende til at du anbefalede experten og jeg oprettede min bruger.

Jeg vil - påmindet om eksistens af editplus - overveje at bruge de 35$ på at købe programmet (kursen er jo okay for tiden).

Tak for svaret og for den inspirerende undervisning for snart 9 år siden.

Gunnar
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. oktober 2009 - 19:49 #3
Jeg bruger stadig editplus, når jeg ellers er havnet på en Windows maskine. Og man kan jo bruge den i et pænt stykke tid uden at betale.
Avatar billede swiatecki Novice
29. oktober 2009 - 19:54 #4
TSW Webcoder eller TSW phpcoder - Dansk, godt og billigt!
Avatar billede arne_v Ekspert
29. oktober 2009 - 19:54 #5
JEdit er gratis og OK. Jeg bruger den til al det loese.
Avatar billede falster Ekspert
29. oktober 2009 - 20:00 #6
RJ TextEd er også gratis.

http://www.rj-texted.se/index.htm
Avatar billede Slater Ekspert
29. oktober 2009 - 20:10 #7
Jeg har prøvet rigtig mange forskellige texteditors, men er faldet for ActiveState Komodo Edit, som er den gratis udgave af Komodo IDE, med lidt færre features.
Den er simpelthen kilometer foran de andre, efter min mening. Bl.a. laver den røde streger under syntaksfejl i PHP - og FTP fås som add-on. Til gengæld er den en del længere om at starte end andre editors.

http://www.activestate.com/komodo_edit/

FTP-udvidelsen hedder "Remote Drive Tree" og fås her:
http://community.activestate.com/xpi/remote-drive-tree
- Den er lidt svær at finde, hvis man ikke ved hvad den hedder. At søge på "FTP" under extensions får den nemlig ikke frem.
Avatar billede handberg2 Nybegynder
04. november 2009 - 09:52 #8
Jeg er ret vild med denne her: http://notepad-plus.sourceforge.net/uk/site.htm

Der er vist også noget FTP, dog har jeg aldrig selv brugt det. Så jeg ved ikke hvordan det fungerer.

- Handberg
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2009 - 04:13 #9
Tid at få afsluttet her?
Avatar billede gchris5 Praktikant
12. juli 2010 - 17:04 #10
Vi lukker.

Det rigtig svar kom fra ErikJakobsen. Da han ikke samler, så kan den eller dem af jer der vil have lidt point lægge et svar, så får I lidt for jeres tid :)

- Gchris5