Avatar billede bugger2 Nybegynder
29. oktober 2009 - 15:14 Der er 4 kommentarer

Macro der kan finde tekst i e-mail

Hej
Jeg modtager en gang i timen en automatisk genereret e-mail med nogle informationer jeg skal forholde mig til (i almindelig tekstformat). Det er efterhånden blevet en ganske omfattende e-mail og jeg kunne tænke mig en macrofunktion der kunne hjælpe mig til at finde bestemte ord i denne e-mail.
Jeg kunne tænke mig øverst i værktøjsbjælken at have en drop down menu der f.eks havde følgende punkter:
maskine a112
maskine aa11
maskine aa89
maskine ab00
maskine ab01

når man så vælger f.eks "maskine aa89" finder macroen alle ord i e-mailen der hedder "maskine aa89" og farver dem røde.
Kan det lade sig gøre?

Endvidere kunne jeg også godt bruge en søgeboks hvor man indtaster et ord og alle tilsvarende ord i e-mailen bliver farvet. Vil det kunne lade sig gøre?

Vil en anden løsning end en macro være bedre? Findes der allerede udviklede programmer der blot skal rettes til?

Tak for hjælp venner
b
Avatar billede supertekst Ekspert
29. oktober 2009 - 15:28 #1
Kan udvikles i VBA..
Avatar billede bugger2 Nybegynder
30. oktober 2009 - 10:21 #2
Hej Supertekst
Vil det være en ide at flytte spørgsmålet til en anden gruppe? (VBA) og tror du at der her på eksperten der er folk der rent faktisk gider lave programmeringseksempel der virker?
Avatar billede supertekst Ekspert
30. oktober 2009 - 10:43 #3
Ja - det er der mange eksempler på - blot se dig omkring på de spørgsmål, som der er blevet besvaret. Disse kan ses under profil..
Avatar billede supertekst Ekspert
30. oktober 2009 - 15:19 #4
Er du blevet overbevist?