Avatar billede ktolbod Nybegynder
29. oktober 2009 - 13:55 Der er 3 kommentarer

Data layer spm

Hej

Jeg har en klasse User som nedarver til klasserne Customer og Administrator.

Derudover har jeg en Statistic klasse.

Jeg har delt min kode op i Business Layer og Data Layer, men jeg er lidt i tvivl om  hvordan jeg skal opdele mit Data Layer.

Jeg ser umiddelbart to følgende muligheder:

- Alle klasserne har deres eget data layer
- Et data layer til User, Customer og Administrator og et data layer til Statistic

Eller er der andre måder?

Smid gerne gode links til tutorial eller lign om business layer og data layer :)
Avatar billede arne_v Ekspert
29. oktober 2009 - 17:15 #1
Du skal ihvertfald kun have et data layer.

Spoergsmaalet er vel om du skal have en eller to DLL i dit data layer.

Med kun 4 klasser, saa lyder en DLL rigeligt.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
31. oktober 2009 - 01:12 #2
Der er flere måder at gøre det på... du kan sagtens inddele dit datalayer i flere assemblies, men som arne skriver så er det jo stadig kun et lag vi taler om.

Noget andet er jo hvad du vil have ud af det? Jeg ser alt for ofte overkomplicerede løsninger med alt for mange lag og et totalt unødigt forbrug af interfaces. 95% af alle projekter vil være bedre tjent med en mere simpliceret tilgang.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2009 - 04:13 #3
Tid at få afsluttet her?