Avatar billede lowlife Nybegynder
28. oktober 2009 - 11:35 Der er 3 kommentarer

køb af laptop i US

Vil købe asus-laptop i US.
Har tjek på moms,told m.m.

Men er der noget at "passe på" rent teknisk ?

Hvad med OS - som er Windows7 - går ud fra at sprog kan ændres til DK ?

Hvad med tilslut til strøm - går ud fra at det er 220v, men stik er anderledes ? Kan jeg få adapter ?

Keyboard er US, dvs uden æøå !

Ellers noget ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. oktober 2009 - 12:01 #1
Tror kun det er ultimate man kan vælge sprogpakke til. Desuden kører de nok med 110v over there. Men det burde kunne klares med en ny omformer (hvis man ikke allerede kan regulere det på medfølgende).
Avatar billede arne_v Ekspert
28. oktober 2009 - 14:21 #2
US stroem er ikke 220-240V men 110-120V, men de fleste laptop ladere kan klare begge.
Avatar billede whoot Nybegynder
29. oktober 2009 - 10:16 #3
Jeg har selv en computer fra US, og det har ikke været noget problem for mig.
Windows 7 kan vist kun laves om til dansk, hvis du køber ultimate udgaven.
Det kunne godt gå hen og blive et problem, hvis du bruger <>\ meget, da den tast slet ikke findes på et amerikansk keyboardlayout, hvor du bruger danske taster (æøå).
Hvis du kigger på keyboardet når du skriver, kan det også være et problem, da tegnene æøå ikke er på :)