Avatar billede spolten Nybegynder
26. oktober 2009 - 23:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

får mail reur: "Why did SPF cause my mail to be rejected?"

Hej
har et mail problem, jeg har en ven der ikke kan maile mig, men hun kan godt maile til andre.
Og alle andre kan maile mig.

A:(ven)  Har TDC mail men bruger cybercity SMTP,
B: Mig eget domæne og webhotel hos gigahost, telmore ADSL

Når A: mailer til spolt@spolt.dk får hun en mail retur med et link med en forklaring som jeg ikke forstår og aldrig har set.
mail og link her :

> This is the mail system at host smtp2.cybercity.dk.
>
> I'm sorry to have to inform you that your message could not
> be delivered to one or more recipients. It's attached below.
>
> For further assistance, please send mail to postmaster.
>
> If you do so, please include this problem report. You can
> delete your own text from the attached returned message.
>
>                  The mail system
>
> <spolt@spolt.dk>: host mail.gigahost.dk[217.116.232.246] said: 550 5.7.1
>    <spolt@spolt.dk>: Recipient address rejected: Please see
>
> http://www.openspf.org/Why?s=mfrom&id=klokjensen%40mail.dk&ip=212.242.43.252&r=mail.gigahost.dk
>    (in reply to RCPT TO command)
>

--------------------------------------------------------------------------------

Nogen der ved hvad det kan værer ?

Jacob
Avatar billede baloose Nybegynder
27. oktober 2009 - 01:59 #1
Det er fordi TDC har sat en SPF record på mail.dk der kun tillader at man sender mails der slutter på @mail.dk via deres servere. din ven vil opleve samme problem hvis hun sender til andre mail adresser hvor der kontrolleres SPF records, hvilket der gennerelt gøres på mailkontoer hos danske webhosting firmaer... Gmail og mange andre gratis email tjenester er ikke så strikse med det endnu.
med andre ord er det din ven der ikke har sat sin mailkonto rigtigt op, det er ikke meningen at hun skal sende mails igennem cybercitys SMTP server!
Jeg kan regne ud at hun sikkert ikke har en TDC internet forbindelse siden hun bruger en anden udbyders SMTP server, så hun kan sikkert ikke sende igennem TDC's server. Den eneste mulighed hun har for at undgå disse problemer vil være at bruge TDC's webmail, hvis hun ikke vil skifte internet udbyder eller email adresse.
Avatar billede spolten Nybegynder
27. oktober 2009 - 08:59 #2
OK tak for det vi finder en løsning :-)
Jacob
Avatar billede spolten Nybegynder
27. oktober 2009 - 09:01 #3
Tak for det, vi finder en løsning :-)
jacob