Avatar billede partyalarm Nybegynder
26. oktober 2009 - 19:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

PC bremser ned i bootscreen

Hej eksperter

Min 3 år gamle computer volder mig meget bøvl for tiden. Mit problem startede efter at jeg valgte at formatere den. Efter først format af systemdisk og installation af windows opstod problemet. Når computeren kører ved bootscreen kommer den lige pludselig til et punkt, hvor den derefter NÆSTEN går i stå. Efter punktet kan man se den tegner en pixelstreg ad gangen og lader man den stå (i meget lang tid) kommer den også videre, men kører stadig ligeså langsomt.

Jeg valgte så at formatere den igen og installer med en anden version af windows. Dette virkede perfekt i 1 dag, for dagen efter at komme med samme problem.

Følgende ting har jeg prøvet:
Installeret 4 forskellige versioner af windows
Updated BIOS
Pillet udnødvendigt hardware ud.

Håber virkelig I kan hjælpe for har aldrig oplevet ligende :S.

Venlig Hilsen
Thomas

Forresten. Computeren ser ud som følgende:
P4 3,4
Asus P5KC
Geforce 8500
2 GB ram
2 x harddisks
520W PSU
Avatar billede haverslev Novice
26. oktober 2009 - 20:11 #1
Har du installeret bundkort drivene?
Start med chipsettet og derefter de andre drivere
http://asus.com/product.aspx?P_ID=fFZ8oUIGmLpwNMjj&content=download
Avatar billede anders-j Nybegynder
26. oktober 2009 - 20:20 #2
Prøv at pil den ene ramklods ud, og se om det er det samme..
Hvis det er det samme, så tag den ramklods ud, og sæt den anden i, og se om det stadig er det samme.
Avatar billede partyalarm Nybegynder
27. oktober 2009 - 22:45 #3
Jeg har lokaliseret problemet. Strømstikket til min systemdisk sagde åbenbart ikke helt i, men lige nøagtigt så meget at computer kunne starte op i fejlsikret tilstand.

I skal dog have tak for hjælpen.
Avatar billede haverslev Novice
28. oktober 2009 - 09:01 #4
Husk at lukke spørgsmålet - du acceptere eget svar :)