Avatar billede namgrab Juniormester
26. oktober 2009 - 14:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Opstart af bærbar tager urimelig lang tid

Opstart af min bærbar - ACER ASPIRE 5530G - tager 5-10 minutter før den er klar til brug. Kan nogen hjælpe mig med et godt råd til at speede denne opstart op. Det burde vel ikke vare mere end ca. 45 sek ??
Avatar billede sputii Nybegynder
26. oktober 2009 - 14:19 #1
Hejsa du..

Har fuldkommen det samme problem..

Der er 3 ting du kan gøre..

1: CCleaner renser en masse på din computer. http://www.ccleaner.com/
2: Vis din hardisk er fyldt op med spil eller et eller andet.. tøm noget.
3: Vis det ikke hjælper kan du sætte din computer i dvale eller slumre. Det gør så din computer gemmer sessionen...
Avatar billede namgrab Juniormester
26. oktober 2009 - 14:32 #2
Jeg har ingen spil eller andet (??) der fylder på HD. Dvale/slumre tilstand hjælper vel ikke, når PC slukkes efter brug - total afbrydelse af strømtilførsel?? Men er der ikke npget med at START-menuen kan justeres mht. mængden af programmer, der startes op, når der tændes for PC'en?? I så fald, hvor skal dette så gøres??
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
26. oktober 2009 - 14:35 #3
Prøv at køre msconfig (vælg start - run) og vælg startup fanen. Her kan du se alle de programmer der starter. Dem du ikke bruger kan du så fjerne.

Du kan også køre services.msc og fravælge de services der ikke skal starte op.
Avatar billede namgrab Juniormester
26. oktober 2009 - 14:59 #4
Tak for svaret. Jeg vender tilbage snarest. GOD DAG
26. oktober 2009 - 17:12 #5
CCleaner - Værktøjer - Opstart...

Her kan du disable/fjern diverse elementer fra din opstart.
Efter samme koncept som MSConfig...

---
26. oktober 2009 - 17:18 #6
PS: Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ???

---

Med aktiveret DVALE (Ikke STANDBY) er PC'en HELT slukket.

Altså et kort tryk på PowerON/OFF som vil PC'en huske RAM indhold mm. og SLUKKE HELT.
Ved POWERON vågner så op igen på ~30 sekunder med PRÆCIST de programmer igang som da du "DVALEDE" PC'en.
Dette kan faktisk gøres midt i WOW (World Of Warcaft) spillet.

Dette princip burde flere faktisk udnytte!

---

Iøvrigt -> Du kunne jo gennemføre denne 'pakke' ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm
Avatar billede lasbas Nybegynder
26. oktober 2009 - 18:14 #7
Du burde skrive hvilket styresystem og hvor meget RAM maskinen har
Avatar billede sputii Nybegynder
29. oktober 2009 - 22:12 #8
#5

Det var det jeg mente med det....
Avatar billede namgrab Juniormester
10. november 2009 - 11:45 #9
Larry - tak for svaret. Beklager sen respons, men har været borte. Har prøvet og benytter nu dit råd om DVALE, som er en absolut tilfredsstillende løsning. Kendte ikke dennne facilitet, men vil anbefale til andre. Man skal blot være opmærksom på krav om decideret genstart af PC i forbindelse med opdateringer. Vil dog gennemføre dit udvidede forslag ved førstkommende lejlighed.
Kom med svar og du får pointene.

Namgrab
11. november 2009 - 17:58 #10
Hvad med #6 ???

Ping...
(Det var et [svar]...)
Avatar billede namgrab Juniormester
11. november 2009 - 22:04 #11
Og æhh hvordan udløser jeg pointene? jeg er lidt af en amatør på området!! tidligere var der plads tiul at sætte et V et sted!