Avatar billede vunde Nybegynder
25. oktober 2009 - 16:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Grønne striber på skærm

Hej Eksperter

Jeg har et problem, der opstod tidligere idag, hvor jeg var i færd med at bruge min computer.
Pludselig frøs billedet fast, og der kom grønne, pixelerede, lettere diagonale striber på skærmen.

Jeg slukkede her computeren hurtigt, og rengjorde den for støv. Tændte den igen 30 minutter senere, hvor den efter 5-10 minutters brug, igen fik samme black out.

Første gang var i et spil, der krævede en smule grafik, men anden gang var browsing, og intet andet.

Jeg har følgende

Intel Dualcore 2,4 Ghz
2Gb ram
320 Gb nVidia GTS8800 grafikkort
Asrock bundkort.. Kan ikke lige huske hvilket det helt præcist er, men kan prøve at holde computeren i live længe nok til at finde ud af det.

Mvh. Vunde
Avatar billede haverslev Novice
25. oktober 2009 - 16:40 #1
Prøv lige at smut en tur på Nvidia og opdatere din grafikkort driver.
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
Avatar billede vunde Nybegynder
25. oktober 2009 - 17:10 #2
På grafikkortet er der to dvi-udgange, og jeg har nu skiftet til den anden udgang. Nu har den været tændt i ca. 40 minutter uden der er kommet noget. Men prøver selvfølgelig også at opdatere min driver.
Avatar billede vunde Nybegynder
30. oktober 2009 - 10:14 #3
En update..

Efterfølgende skete der dette. Computerskærmen begyndte senere, igen, ikke at virke.Her kom der streger lodret, samt at den helt at faldt ud hvor der kom næsten sort skærm, bortset fra atkanten af skærmen stadig var synlig foroven. Her frøs billede dog ikke fast, som det havde gjort før, det flakkede bare. Stregerne var heller ikke længere udelukkende grønne, men også alle mulige andre farver, afhængigt af hvilke farver der var på skærmbilledet.

Jeg har efterfølgende prøvet at teste skærmen på min bærbare, hvor der ikke var problemer med billedet. Derudover har jeg skiftet udgange et par gange. Taget andre stik ud af computeren, og yderligere renset computeren for støv.

Jeg har dog haft computeren stående i et stykke tid, hvor den ikke blev tændt, og da jeg så ville tænde den igen, skete der følgende.
Computeren startede op, hvor den viste skærmen med "Ide blabla detected" "loading memory".. bla bla. Det skal dog siges, at den skærm ikke har været tydelig før. Tidligere har skærmen aldrig gået af standby, før der kom en loadscreen til det windows xp der er på computeren. Om det er kommet fordi jeg har opdateret gfx driveren, skal jeg ikke kunne sige.
Efter dette, går computeren til xp load screen, hvor den loader i ca. 20-30 sekunder. Herefter fryser den fast i ca. 5-10 sekunder. Skærmen sortner så, og den går tilbage til 'Ide drives detected' blabla skærmen.

Min plan er idag at tage computeren hen hvor jeg vil teste hardware fra den, i en anden computer, for dermed at kunne diagnosticere problemet, men ville være taknemmelig for hvis der er nogen der kan give mig et praj i den rigtige retning.

Mvh Vunde
Avatar billede vunde Nybegynder
31. oktober 2009 - 11:52 #4
Det har vist sig at grafikkortet er gået nedenom og hjem. Så øv bøv......