Avatar billede helme1986 Nybegynder
25. oktober 2009 - 14:36 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Nogle websider fungerer ikke

Jeg har et problem. Min computer er en IBM T42, og jeg har Wimdows XP. Når jeg går på Internettet, er der visse sider hvor rullepanelet er væk og jeg derfor ikke kan bruge siden, fx Facebook, Hotmail og andre sider. Det er rigtig irriterende. Bl.a. er rullepanele væk og scroller-funktionen virker heller ikke. Derudover sidder den nederste menu-linje på midten af skærmen i stedet for at følge med teksten. Hvad kan det være? Noget jeg ikke har installeret eller måske noget med skærminstillingerne? Har selv prøvet at kigge, men kan ikke finde ud af det :(
25. oktober 2009 - 15:01 #1
Hvilken browser ?
Version ?
Opdateret ?
Avatar billede helme1986 Nybegynder
25. oktober 2009 - 15:30 #2
Har internet explorer 8.0, problemet var der vidst også før den opdaterede... Hvis det er det du mener?
25. oktober 2009 - 15:37 #3
Hvad har du at diverse Toolbars eller andre AddOn's til IE ?
Mere eller mindre synlige ?
Avatar billede helme1986 Nybegynder
25. oktober 2009 - 15:46 #4
Jeg har google toolbar, og AVG anti-virus, og så har jeg ATI Controlpanel/ATI Display Driver, som jeg kan se i Tilføj/fjern prorammer, men ved faktisk ikke hvad det er? Det er en gammel firmacomputer jeg har. Jeg har ikke flere AddOn's ser det ud til.
25. oktober 2009 - 15:53 #5
Hmmm...

Hent Dial-a-fix på dette link, og gem det på skrivebordet.

Direkte link
http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip

Brug kun nr. to link, hvis det første ikke virker.

Du får da lige et andet link hvis det ikke lykkedes med det første:
http://djlizard.net/Dial-a-fix-2006-09-19.exe

Sæt flueben i følgende, og klik herefter på "GO". Genstart og check om det har hjulpet:
IE
Avatar billede helme1986 Nybegynder
25. oktober 2009 - 16:09 #6
Jeg er ikke så meget forstand på computere, men når jeg har gemt mappen på skrivebordet, skal jeg så åbne nogle af de to filer der ligger i mappen? Det er i forhold til det første link.
25. oktober 2009 - 16:16 #7
Du skal 'køre' Dial-a-fix.exe der ligger indeni Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip
Avatar billede helme1986 Nybegynder
25. oktober 2009 - 16:29 #8
Når jeg prøver at køre filen, så siger den: Dial-a-fix was unable to determine your version of Internet Eksplorer, certain DLL will be skipped. Men jeg trykkede OK alligevel, satte flueben i alt og trykkede GO. Den har sagt undervejs at jeg skal kontakte Dial-fix for tilladelse med den version af IE jeg har, for at den virker. Men jeg genstarter og så må jeg se om det har hjulpet.
Avatar billede helme1986 Nybegynder
25. oktober 2009 - 16:35 #9
Det virkede ikke - desværre. Jeg prøver link nr. 2 i stedet.
Avatar billede helme1986 Nybegynder
25. oktober 2009 - 16:39 #10
Det andet link er præcist det samme :(
25. oktober 2009 - 16:46 #11
Hmmm... (Andre i denne tråd ?)

---

Afinstal IE8 - Genstart - se om det er det samme med IE7 eller IE6 ?
Avatar billede helme1986 Nybegynder
25. oktober 2009 - 16:54 #12
Det er det samme med de andre IE... Meget mystisk... HJÆÆÆÆÆLP...
25. oktober 2009 - 17:31 #13
Hmmm... enten har jeg ikke helt forstået det *S* ...

...... (Andre i denne tråd ?) ...
Avatar billede helme1986 Nybegynder
25. oktober 2009 - 17:40 #14
Ved jeg ikke, men vil gerne have hjælpe fra andre også. Så kom med nogle gode forslag :) Hvis man formaterer computeren, kunne man så ikke forestille sig at problemet forsvinder?
25. oktober 2009 - 19:23 #15
Jo - sandelig.

Men bemærk at dette er ikke gennemført på ~1 times tid...

Du skal have fat i driverpakker mm. til din hardware.

http://www.eksperten.dk/artikler/1104
Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...
Avatar billede helme1986 Nybegynder
25. oktober 2009 - 19:34 #16
Tak for linket til Formatering, det vil jeg nok prøve, hvis der ikke kommer andre input som kan hjælpe herind. Tak for hjælpen :)
25. oktober 2009 - 19:41 #17
Reservér gerne/helst en del timer til 'projektet' *S*
Avatar billede helme1986 Nybegynder
27. oktober 2009 - 19:41 #18
Argh har lige brugt min anden computer, og der virkede facebook og hotmail fint, men nu efter jeg har opdateret computeren virker den ikke længere. Det må være en af opdateringerne, der gør det. Men det er ikke IE8. Kan jeg afinstallere alle opdateringer inde i Tilføj/Fjern programmer ? Eller er der nogen der ved, hvilken en der kan være problemet?
Avatar billede vejmand Juniormester
27. oktober 2009 - 19:45 #19
Lav en systemgendannelse:

Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden, og vælg et tidspunkt fra før problemet opstod.
Avatar billede helme1986 Nybegynder
27. oktober 2009 - 19:50 #20
Okay vil jeg prøve, tak