Avatar billede superbent Nybegynder
25. oktober 2009 - 13:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Få mail() til at sende en mail hvorefter brugeren skal bekræfte at han har læst mailen (kvittering for modtagelse)

Hejsa

Som titlen siger så pænt:
Få mail() til at sende en mail hvorefter brugeren skal bekræfte at han har læst mailen (kvittering for modtagelse)

Hvordan gør man dette? Jeg kan ikke finde det nogen steder, men aner heller ikke hvad det hedder på engelsk...

På forhånd tak
Avatar billede j4k0b Nybegynder
25. oktober 2009 - 13:16 #1
Du skal sende en "Return-Receipt-To" header med i din mail. Værdien skal blot være "email" eller "navn <email>" hvortil svaret skal sendes.

Se php www.php.net/mail hvordan du sender headers.
Avatar billede superbent Nybegynder
25. oktober 2009 - 23:48 #2
Tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2009 - 14:32 #3
Men det anses for ret dårlig stil at bruge den feature.
- og mange (de fleste?) har den automatiske returnering slået fra (SPAM!!!)

Hvis det er vigtigt, er det nok bedre at sende et link... ?
Avatar billede j4k0b Nybegynder
26. oktober 2009 - 16:52 #4
T4NK3R har ret. Og mange klienter ignorerer det helt.
Avatar billede superbent Nybegynder
26. oktober 2009 - 22:03 #5
Jeg ved det godt - jeg siger altid selv nej eller ignorer det.

Men dette er til et system hvor vi i et firma bestiller blomster, og brød osv. hos en leverandør, og vi vil gerne være sikre på at de har modtaget vores bestilling, så derfor har vi aftalt dette med dem. Det er ikke lavet til eksempelvis nyhedsbrev eller noget i den stil - det er usmart, dårlig skik, og irriterende ærligt talt - kender det godt :)

Men tak for hjælpen og kommentarerne ;-)