Avatar billede salimbharuchi Nybegynder
25. oktober 2009 - 13:06 Der er 6 kommentarer

Automate SMS Reminder

I've a site in asp.net, and want to send SMS reminders to the person who is asked for an appointment..How can i do this?
Avatar billede spil2vind Nybegynder
25. oktober 2009 - 13:29 #1
Så må du sige, at det kan han ikke umiddelbart få, da du ikke har nogen SMS services kørende eller har du lovet det i dit system
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2009 - 14:41 #2
Eller brug google kalender
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2009 - 17:11 #3
I believe the standard way of doing this is to buy an external service and make a web service call to that service and then they send the SMS.
Avatar billede salimbharuchi Nybegynder
25. oktober 2009 - 17:19 #4
@ Arne..
If you have any idea can you please suggest me some cheap service providers..?
Also can you give me an example of how to consume the web service`?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2009 - 17:28 #5
I am not familiar with the Danish market for such services.

Google finds:
  https://www.mvno-systems.dk/side/34/dk-sms-loesninger?pageindex=34

Calling a web service from .NET is very easy, you just add a web reference to the URL of the WSDL and VS gives you a callable stub.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2009 - 04:18 #6
all set?