Avatar billede HypeTaxx_1 Nybegynder
24. oktober 2009 - 20:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Køb af videokamera, digitalt, MiniDV eller måske noget helt andet

Hej,

Er lige blevet far og i den forbindelse vil vi meget gerne have et videokamera for at kunne lave noget hjemmevideo som selvfølgelig skal kunne ses senere i livet i en kvalitet der er til at se på.

Jeg er hvis jeg selv skal sige det IT kyndig, men rammer her et område jeg ikke er den stærkeste i. Jeg har læst mange timer på nettet anmeldelser priser funktioner, MiniDV, SD, harddisk, DVD.
Men alligevel er jeg meget i tvivl og søger derfor noget ekspert hjælp her.

Prislejet er mellem ca. 1500 og 2500, så hvis nogle har et godt bud på et hjemmevideokamera må i meget gerne komme med det.
kommentarer vedr. hvilken teknologi man skal gå efter er også meget velkommen.

Pft.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2009 - 07:39 #1
det er mit bud - der findes rigtig mange.

jeg har selv et panasonic.

http://www.panasonic.dk/html/da_DK/index_DK/index.html

det er her

http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Produkter/Lumix+digitalkameraer/Superzoom/DMC-FZ28/specifications/1614170/index.html

her er en pris

http://www.pricerunner.dk/pl/29-1135142/Digitalkameraer/Panasonic-Lumix-DMC-FZ28-Silver-Sammenlign-Priser

jeg købte det hos mobiludsalg som det der hedder paralelsalg -altså importeret fra tyskland.

det tager fantastiske billeder og er let at manøvrere i menuerne.

kan du bruge det til noget ellers glem det.
Avatar billede HypeTaxx_1 Nybegynder
25. oktober 2009 - 12:59 #2
Tak, men nu var det et videokamera jeg var ude efter, har i forvejen en ganske udemærket lumix digitalkamera.
Avatar billede thov Forsker
26. oktober 2009 - 03:40 #3
"En lille simpel videooptager i lommen, er bedre end et super-duper skrummel hjemme i skuffen".
Og så ringe er de heller ikke, lommeoptagerne, for mange klarer HD opløsning.
Leveret til døren, fra Amazon.uk, koster dette apparat knapt 1300.-
http://reviews.cnet.com/digital-camcorders/flip-ultrahd-black/4505-6500_7-33637213.html
Avatar billede HypeTaxx_1 Nybegynder
27. oktober 2009 - 15:55 #4
Ok, jeg tror at jeg har besluttet mig, thov smid et svar så får du pointene...
Avatar billede thov Forsker
27. oktober 2009 - 17:07 #5
Svar kommer her :-)