Avatar billede zerocrash Nybegynder
24. oktober 2009 - 01:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

D-Link DSL 320B vs. 321B

Jeg er stødt mod en mur hos Teknisk Support hos Telenor.
Nu har jeg 3. gang modtaget akkurat samme snoldede modem, efter at jeg for 3. gang har ringet til dem og klaget over, at modemmet ikke kan håndtere forbindelser fra bl.a. Steam, netradio samt browsing samtidigt, hvilket giver udslag i, at modemmet låser og hverken kan tilgås på http, telnet eller ping - heller ikke udefra. Og mit internet forsvinder jo selvfølgelig også - skønt!

Det sker ofte 3-5 gange i timen, og jeg er blevet så frustreret over Telenors åbenlyse manglende forståelse for det her problem, som i øvrigt er større ved en google af "zyxel P660R-D1 fejl".

Men til sagen;
Nogen der kan svare mig på hvad forskellen er på disse 2 modems - og om den ene er at foretrække over den anden?

Det drejer sig om D-Link DSL 320B vs. 321B (umiddelbart kan JEG ikke vurdere sagen, så håber at andre kan se forskellen).

320B:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=490136

321B:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=481701

Har i evt. andre forslag til erstatning af det skodmodem fra Zyxel som kan køre på ADSL2+ linier?
Avatar billede zerocrash Nybegynder
02. januar 2010 - 20:11 #1
Lukket
Avatar billede smartebenny Nybegynder
04. januar 2010 - 13:40 #2
320 = DK og SE
321 = NO

Om jeg husker korrekt.
Avatar billede carnevalle Nybegynder
13. februar 2010 - 19:58 #3
Har haft præcis sammen problem. De bliver ved med at sende mig en P660R-D1 selvom jeg udtrykkeligt har bedt dem om at prøve at sende mig noget andet udstyr.

Jeg har nu købt en D-Link 320b i håb om at dén kan hjælpe på sagen.
Avatar billede kekedk Nybegynder
16. maj 2010 - 17:05 #4
320B = Annex A er til en PSTN linje
321B = Annex B er til en ISDN linje

Har du fået den til at virke på telenor's net? Har nemlig selv overvejet at købe sådan en.
Avatar billede carnevalle Nybegynder
17. maj 2010 - 12:23 #5
Nope. Jeg har arkiveret routeren indtil jeg skifter til en anden udbyder.

Har dog svært ved at finde udsagn fra andre om hvilken udbyder der potentielt skulle være bedre.