Avatar billede _psyduck_ Nybegynder
22. oktober 2009 - 09:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Distribution af .CAB fil til åbning af Internet Side med certificat på PC uden lokale administrative rettigheder?

Hej,

Jeg har problemer med en hjemmeside som kræver at man installere en .CAB fil før at man får lov til at indlæse det certificat som skal bruges for at kunne logge automatisk på hjemmesiden.

Men da brugerne på computerne (Windows XP Professionel DK, SP3 + MS Internet Explorer 7.0.5730.13) ikke har lokale administrative rettigheder, men kun er almindelig brugere, så kan brugerne ikke selv manuelt installere dette ActiveX komponent.

Jeg har fået fingerne i .CAB filen som indeholder 3 filer (1 stk. inf, 1 stk. ocx, 1 stk. .dll), men jeg kommer til kort når jeg skal finde ud af hvad jeg kan gøre herfra.

Det som jeg gerne vil, er at distribuere denne .CAB fil (eller indholdet af denne) til det sted på brugerens C-drev hvor .CAB filen automatisk bliver installeret og evt. registeret, når brugeren manuelt downloader og installere ActiveX komponenten.

Jeg er overbevist om at det kan lade sig gøre, men jeg mangler lidt ekspert-hjælp til hvordan jeg kommer videre herfra...

Kan I hjælpe mig?

Med venlig hilsen
_psyduck_
Avatar billede _psyduck_ Nybegynder
22. oktober 2009 - 09:53 #1
Jeg skulle måske nævne at jeg allerede har forsøgt at tilføje hjemmesiden til "Websteder, du har tillid til", men at dette ikke har hjulpet på ActiveX problemet.

Med venlig hilsen
_psyduck_
Avatar billede _psyduck_ Nybegynder
23. august 2010 - 19:19 #2
Hej,

Jeg fandt selv en løsning på dette problem, i samarbejde med leverandøren og en klog kollega så fandt vi ud af at .ocx filen skulle importeres i Internet Explorer 7.0, ved at kopiere filen til en bestemt placering og via en regkey aktivere denne.

Sagen lukkes.

Med venlig hilsen
_psyduck_