Avatar billede ranni Forsker
21. oktober 2009 - 22:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Netværk ??

Hej.
Min kone har lige fået en bærbar.
Hun er endnu mere uvidende om det her EDB end jeg.
Jeg kører VISTA, hun kører XP, vi har 1 mobil net forbindelse.
Kan jeg følge med på min bærbare med hendes skærmbillede og fortælle hende, hvad hun skal gøre på hendes pc og kan vi evt. begge være på nettet med kun 1 forbindelse.
Avatar billede kalabakas Nybegynder
22. oktober 2009 - 01:36 #1
Hey
Lige for at få nogle små detaljer på plads:
Det mobile netværks modul tilsluttes til computeren gennem USB ik?

Hvis dette er sagen så kan man sagtens være to på nettet selvom man kun har et mobilt netforbindelse. Dette gøres gennem det man kalder at 'oprette forbindelse til internette gennem en anden computer'. Se nedenstående guide som burde beskrive det til fulde:

http://support.microsoft.com/kb/306126

Hvad angår det andet med at du gerne vil kunne følge med på din skærm med hvad der sker på hendes skærm er der en del forskellige programmer til at løse denne opgave. Det jeg har haft god erfaring med er Teamviewer og kan findes på følgende link

http://www.teamviewer/da/index.aspx

Dette program har forskellige features. Det du skal bruge kommer til at foregå på følgende måde. Du går ind på deres hjemmeside og henter den fulde version samt indtalere den på begge jeres computere. Hvis du gerne vil have lov til at se hvad hun laver på hendes computer så indtaster du blot det ID programmet generere på hendes computer ind programmet på din computer. Efterfølgende vil der blive efterspurgt et kodeord som også kan ses på hendes skærm.

Når denne process er overstået vil du have mulighed for at se hendes skærm samt kontrollere hvad der skal ske på den, hun har dog stadig den samme mulighed for at bestemme hvad der skal foregå. POINTEN ER: at du kan se hvad der sker på hendes skærm ved at kigge på din egen, hvorefter du, eventuelt, via den indbyggede chat kan forklare hvad hun skal foretage sig.
Avatar billede ranni Forsker
22. oktober 2009 - 11:03 #2
Hej kalabakas.
Ja jeg har forbindelse over 3`s USB dongle (hedder det vist)

Der vil vist gå en tid inden jeg får mig arbejdet igennem dine links.

Jeg var i min naivitet inde på at købe 2 USB bluetooth dongler og så ville alt være  simpelt.
( jeg kan end ikke finde ud af tænde for bluetooth på min nye HP dv5 1209eo,der er ingen kontakter nogen steder)
Avatar billede ranni Forsker
22. oktober 2009 - 11:30 #3
hej kalabakas.
Ved en tilfældig har nu aktiveret HP s bluetooth, så nu prøver jeg at komme lidt videre end at tænde/slukke det her nymodens EDB
Avatar billede ranni Forsker
26. oktober 2009 - 10:23 #4
Hej kalabakas.
Vil du sende et svar.
Du har da hjulpet mig på vej, jeg har da fundet naboens telf. i netværket, så måske jeg ender med at finde min kones bærbare også, hvis ellers jeg rammer de korrekte taster.
Avatar billede ranni Forsker
26. oktober 2009 - 10:26 #5
OK !!! dit første indlæg var et svar, så denne tråd er så lukket.