Avatar billede iakob Nybegynder
21. oktober 2009 - 13:47 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Dokumentation

Hvad er cutting edge indenfor dokumentation af databaser? Herunder selve databasen (tabeller, views, stored procedures mv), udtræk, SSIS mv ?

Mit udgangspunkt er MS SQL Server 6.5 og 2000, så mon ikke der er sket noget siden? Jeg har brug for et par buzz-words så jeg selv kan læse op på emnet.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. oktober 2009 - 15:25 #1
Jeg vil mene at gode game ER diagrammer stadig er det man bruger.

Den største ændring de sidste 10 år er nok at der er flere og flere som bruge ORM og derfor nogen gange kan nøjes med at dokumentere deres domain model i applikationen fordi database modellen genereres udfra denne.
Avatar billede teepee Nybegynder
21. oktober 2009 - 15:40 #2
ER med UML notation. F.eks. er Enterprise Architect et godt værktøj, som også kan generere databaser. Meget omfattende værktøj, og vist nok også dyrt. Dokumentation kan trækkes ud i rapporter, også til web.
Avatar billede iakob Nybegynder
21. oktober 2009 - 18:30 #3
Ok, tak begge to. Smid et svar, Arne_V så får I begge points (hvis jeg da ellers kan finde ud af det. Kan man overhovedet acceptere svar fra 2 personer)?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2009 - 04:22 #4
svar

(ja - man kan godt acceptere svar fra 2 eller flere personer)