Avatar billede heungsu Nybegynder
20. oktober 2009 - 12:06 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Tilmeld på active directory??

Hej Eksperter,

Jeg forsøge at hjælpe min far på hans arbejdsplads.

Jeg skal få en ny computer ind på firmaets netværk og jeg fik at vide at det betyder at jeg skal

1.) logge på deres netwærk domæne
2.) tilmelde denne XP computer til active directory

Jeg har gjort 1.), men aner ikke hvad det vil sige at tilmelde en XP computer på active directory. De andre computere skulle allerede være tilmeldt på active directory, men jeg kan ikke finde noget på dem der hedder active directory.

Nogen hjælp?

Der er foresten tale om en Windows Small Business Server SP2. (2003)

tak tak.
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. oktober 2009 - 12:08 #1
Active directory ligger ikke på de enkelte computere, men på serveren, hor du skal ind i de administrative værktøjer og finde det actve directory værktøj der omhandler computere og servere
Avatar billede Blandy Praktikant
20. oktober 2009 - 12:14 #2
Det er korrekt som bufferzone siger. Men det første du gør ved hver maskine er: Højre-klik på "denne computer", trykker egenskaber og går under fanen computernavn. Der trykker du "Skift" for at skife fra arbejdsgruppe til det domæne du vil tilmelde dig. Skriv domænets navn og skriv administrator koden (Som er adminstratoren på domænet og ikke computeren).

Så er maskinen tilmeldt domænet, og nu skal resten foregå i active directory, hvor maskinen skal have tilføjes de forskellige rettigheder, samt scripts m.m.
Avatar billede heungsu Nybegynder
20. oktober 2009 - 12:25 #3
tak for hjælp. jeg var overbevist om at det skulle gøres på klienten, men dette giver meget mere mening :)

:)
Avatar billede marky_dk Nybegynder
28. oktober 2009 - 15:21 #4
Tilslutning af klient PC til en SBS 2003 skal foregå igennem guiden connect computer og bør ikke foregå manuelt.
Betjeningen der er gennemført er ikke supporeret.