Avatar billede Thoroughbreed Nybegynder
19. oktober 2009 - 13:04 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

dual monitor i Win7

Hej, har et "mindre" problem.
Den gang jeg kørte WinXP fik jeg bøvlet hen så Windows troede at mine to skærme var en og samme skærm - ergo, jeg kørte opløsningen 2560x1024 - efter opgradering til Win7 kan jeg kun køre med 2 x 1280x1024 og det irriterer mig grænseløst!

Er der nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre? Kører med et Radeon X700 grafikkort (indtil jeg får det nye tilsendt) - i WinXP kørte jeg med AGP grafik (Radeon HD 2600XT og før det et Radeon 9600XT)

Kan det være forskellen? Selvom jeg tvivler ..?
Bruger lige PT den "nyeste" udgave af CCC (downloaded fra ati.amd.com)

Håber på svar :)

/Jan

(øv, kan jeg max give 200 point? Er villig til at give 1000 hvis det var muligt!)
Avatar billede Thoroughbreed Nybegynder
22. oktober 2009 - 17:31 #1
Slet ingen der kan komme med et svar? :)
Avatar billede justrace Novice
22. oktober 2009 - 19:17 #2
Kan du se de 2 skærme i kontrolpanelet?

Så er der en markering som hedder Udvid skrivebordet....
Avatar billede Thoroughbreed Nybegynder
22. oktober 2009 - 19:43 #3
Har skam billede på begge skærme, men vil have startlinien strukket ud over begge (har ikke lige testet din metode, men tror vi taler om det samme)

Vil have det så jeg kører 2.560x1.024 pixel istedet for 2 x 1.280x1.024

:)
Avatar billede justrace Novice
22. oktober 2009 - 20:30 #4
Du kan nok ikke få proceslinien til at flyde ud over begge skærme, men det bliver som om dit skrivebord er lige så bredt som de 2 skærme. Altså så du kan trække et vindue over på den anden skærm, eller kun halvvejs hvis det skulle være.

Men det vil da være en fordel hvis du prøver det der bliver foreslået.
Avatar billede Thoroughbreed Nybegynder
22. oktober 2009 - 20:41 #5
Jeg ved at man kan få processlinien over begge skærme - havde det ihvertfald i Win XP =/

Håber jeg kan få problemet løst i Win7, ellers er det bare at bide i det sure æble og gå tilbage til XP
Avatar billede justrace Novice
22. oktober 2009 - 21:15 #6
Har du prøvet det jeg har foreslået?

Så kan det med proceslinien komme bagefter.
Avatar billede Thoroughbreed Nybegynder
23. oktober 2009 - 05:31 #7
Nej det har jeg dog ikke, men uden at sige for meget, så tvivler jeg på at det kan gøre noget, for jeg har billede på begge skærme, og skrivebordet er udviddet - mit problem er bare at jeg vil have en opløsning på 2560x1024 pixel istedet - altså så jeg maksimerer vinduer over begge skærme, og kører fuldskærms programmer på begge skærme på én gang
Avatar billede justrace Novice
23. oktober 2009 - 07:31 #8
Så er det nok det grafikkort du havde dengang der kunne det.
Avatar billede justrace Novice
23. oktober 2009 - 08:04 #9
Det grafikkort du har i nu, kan ikke klare den høje opløsning.
Avatar billede justrace Novice
23. oktober 2009 - 08:20 #10
ATI Mobility Radeon™ X700 supports the latest high resolution and wide-screen notebook displays with a flexible and easy-to-use interface for multiple display settings. ATI's new LCD Enhancement Engine (LCD-EE™) supports the latest high resolution and wide-screen notebook displays such as WXGA (1920x1200) and QXGA (2048x1536).
Avatar billede Thoroughbreed Nybegynder
23. oktober 2009 - 15:31 #11
Tja, forstår bare ikke helt, for mit gamle 9600XT kunne også ... Men burde stadig kunne få de to skærme til at fungere som en? Men bare i en 1600x600 (800x600 på hver) ...

Nå, ser ud til at jeg må vente til at mit grafikkort kommer tilbage fra restordre! (Radeon HD4850 X2)
Avatar billede justrace Novice
23. oktober 2009 - 15:48 #12
Nu har alle grafikkort jo ikke de samme faciliteter.
Avatar billede Thoroughbreed Nybegynder
23. oktober 2009 - 16:22 #13
Det er korrekt, Men X-serien (X700, X800) er storebror til 9xxx serien (9200, 9600, 9800) - forstår det bare ikke, for i XP kan jeg med mit X700 ... argh! Møgspand!

Håber problemet bliver løst med en HD 4850 X2 ... håååååber ... ellers er det tilbage til WinXP
Avatar billede Thoroughbreed Nybegynder
17. maj 2010 - 10:53 #14
lukker indlægget - efter meget bøvl fandt jeg løsningen sammen med AMD/ATI support - fejl i driver