Avatar billede jeki Nybegynder
19. oktober 2009 - 10:28 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Teksten "leveringsadresse" skal "forsvinde" når der ingen leveringsadresse er!

C5 ver. 2008.

Jeg vil gerne have at teksten "Leveringsadresse" ikke bliver udskrevet når der ingen leveringsadresse er.

Hvordan er det lige man gør det?
Avatar billede pct Nybegynder
19. oktober 2009 - 10:56 #1
I rapportopbygningen, stiller du dig på feltet. Tryk F6 og indsæt dine kriterier i "Feltbetingelser"
Avatar billede jeki Nybegynder
19. oktober 2009 - 11:08 #2
Ja den løsning havde jeg også tænkt men, problemet er hvad der skal stå i feltbetingelser? Det er jo et alfanumerisk felt. Hvis det havde været numerisk, er det jo nemt nok at skrive >0.
Avatar billede jeki Nybegynder
19. oktober 2009 - 11:10 #3
Nu prøvede jeg lige og faktisk et det jo et tekstfelt hvor du ikke har den mulighed? (F6 giver ikke adgang til feltbetingeler)
Avatar billede illemann Novice
19. oktober 2009 - 11:33 #4
Det lyder som om du vil have hele linie til at forsvinde når det ikke er udfyldt.
Skriv "return leveringsadresse"  under liniekørsel.
Ellers kan du indsætte teskten i et felt og derfra bruge F6 som nævnt ovenover.
Avatar billede jeki Nybegynder
19. oktober 2009 - 11:51 #5
Lidt nærmere forklaring:

På følgeseddel skal leveringsadresse stå lidt til højre for faktura-adresse og over leveringsadressen på de almindelige 4 linier skal der stå "Leveringsadresse" som overskrift. Når der ikke er nogen leveringsadresse skal overskriften helst heller ikke udskrives.

Det betyder at overskriften (som ikke skal udskrives) ikke befinder sig i samme linie som adressefelterne.
Avatar billede illemann Novice
19. oktober 2009 - 12:03 #6
Du kan stadig bruge mulighed 1
Stil dig på linien med teksten under liniekørsel og tast F6
Her i skrives return prokartarkiv.levering1
Nu checker C5 om feltet leveringsnavn er udfyldt.
Hvis ikke udskrives linien ikke.

Mulighed 2
Opret nyt felt med F2
i udtryk skrives "Leveringsadresse"
- husk aprostofferne på begge sider.
i felt betingelse skrives return prokartarkiv.levering1

NB: Felt navnene fra prokartarkiv er nok engelske i C5 2008
Avatar billede pct Nybegynder
19. oktober 2009 - 12:30 #7
Så skal du gøre som Illemann skriver: I kolonnen "Liniekørsel skriver du "return leveringsadresse" i den aktuelle linie :)
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
19. oktober 2009 - 14:30 #8
Fik du det til at virke jeki?

Jeg har nemlig også længe ønsket denne funktion og har derfor lige forsøgt at få det til at køre efter ovenstående instrukser, men må nok erkende, at der er noget jeg fejler på.
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
19. oktober 2009 - 14:44 #9
Håber, at det er OK, at jeg hægter mig lidt på dette spørgsmål. Jeg får en fejl: "-1, syntaksfejl" på ovenstående forsøg, så et eller andet har jeg jo nok misforstået!
Avatar billede pct Nybegynder
19. oktober 2009 - 14:45 #10
Hvor har du lavet rettelsen. På feltet eller Liniekørslen?
Avatar billede illemann Novice
19. oktober 2009 - 14:52 #11
For at forvirre begreberne totalt er her en tredje mulighed.

Opret et nyt felt med f2 og skriv følgende i feltudtryk:
salestablearch.dlvaddress1?"Leveringsadresse":""
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
19. oktober 2009 - 15:29 #12
pct:
Så bliver mit svar nok:
"feltet"

Lurede godt på om det kunne være der, jeg faldt i :o)

Så må jeg på skolebænken og spørger dumt:
Liniekørslen: er det vare-linien (OrdLinie) ? Naa, vel?
Avatar billede illemann Novice
19. oktober 2009 - 15:44 #13
Liniekørsel er den tynde lodrette streg som ligger mellem selve editeringsarealet og linietyperne.
Her kan indtastes formlet, som er afhængigi af hvilket felt man har valgt i typen.
F.eks. ved ordkart kan man sætte formler ind som så virker på hele linie. Det er så her jeg ville sætte ovennænte formel ind.
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
19. oktober 2009 - 15:56 #14
TUSINDE TAK, DET SPILLER BAS :o)
.... og undskyld jeki, at jeg sådan brød ind i din tråd ;o)
Avatar billede jeki Nybegynder
20. oktober 2009 - 10:29 #15
Endelig fik jeg tid til at prøve og mulighed 1 virker perfekt.

Tak.
Avatar billede pct Nybegynder
20. oktober 2009 - 10:44 #16
Tillykke begge to :)