Avatar billede Chelsea10 Nybegynder
17. oktober 2009 - 23:16 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

kun c-drev

Jeg har haft en del acerbærbare-computere og alle har haft c-drev og d-drev.    nu har jeg købt en ny acer bærbar men her er kun et drev nemlig et c-drev. hvordan ka det være?
Avatar billede virtual1ty Nybegynder
17. oktober 2009 - 23:29 #1
Det er skam helt normalt, min nye bærbare har også "kun" et C-drev.
Jeg ved ikke helt hvad pointen med et ekstra drev er, måske bliver det brugt "internt" af den bærbare til at gemme vigtige filer til gendannelse og lign.

Men det er i hvert fald ikke noget du skal være bekymret for :)
Avatar billede anders-j Nybegynder
18. oktober 2009 - 01:15 #2
På nogen bærbare, så ligger recovery osv. på et andet drev, samt div. drivers mm.

Men flere computere har den fidus, at du trykker f.eks F10 under startup, og så kan du køre en recovery på den led.

Så derfor har du sikkert kun et drev. :)
Avatar billede riversen Nybegynder
18. oktober 2009 - 07:57 #3
#1: Pointen er at have et drev, hvor man gemmer dokumenter, mails etc. Når du geninstallerer din windows formaterer du kun dit c-drev... dvs. dine dokumenter og mails bevares uden du skal kopiere dem ud på et andet medie først. Desuden kan det give mindre fragmentering på systemdrevet = bedre performance.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2009 - 10:17 #4
#3, nej. #2, ja!
Avatar billede riversen Nybegynder
18. oktober 2009 - 11:57 #5
#4: Kom med noget indhold istedet for det der.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. oktober 2009 - 12:31 #6
Enig med #3 OG #2.

Og mit eget bud: D drevet er sikkert lavet som en skjult partition, derfor kan du ikke se det længere.
Avatar billede Chelsea10 Nybegynder
18. oktober 2009 - 13:08 #7
Chelsea 10 her

Tak for jeres svar.
Så er det de der point skal i alle have points så?
og hvordan gir jeg point?
Avatar billede anders-j Nybegynder
19. oktober 2009 - 18:23 #8
Aller lad det være først til mølle.. :P

Jeg giver et "svar" her igen, så kan du vælge at give point til det.
Jeg skrev svar #2 .

Kig evt. i Kontrol Panel -> Administrative værktøjer -> Computer Administration -> og herinde i venstre side, vælger du diskhåndtering. Her kan du så se hvis der kun er ét drev, el. om der er et til, som bare ikke er partitioneret.
jeg kan dog ikke forestille mig at du har fået en bærbar, hvor et evt. ekstra drev ikke er partitioneret og gjort klar til brug.

Så, derfor.. Kig indlæg #2 jeg skrev, det burde være svar nok.

Anders
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2009 - 01:01 #9
Du deler point ud efter hvem du syntes har hjulpet dig, ikke efter først til mølle princippet.

Hvis to personer begge har hjulpet dig lige meget, kan du jo f.eks. vælge at dele pointene.
Avatar billede Chelsea10 Nybegynder
21. oktober 2009 - 07:13 #10
Hej alle hjælpere!

  Jeg synes de fleste af jeres svar var gode og brugbare
  men hvis i alle skal dele sølle 30 point er det vel ligegyldigt
  jeg takker jer alle for hjælpen og gir anders-j point pga
  han var den ihærdigeste med hele 2 goe brugbare svar.