Avatar billede Nikolajlaugesen Nybegynder
17. oktober 2009 - 09:23 Der er 7 kommentarer

Hjælp til at få xp på medion bærbar

Hej jeg har en Medion Akoya MD96630 der ligger vista på som jeg gerne vil have væk og istedet for have xp pro på.Mit problem er at når jeg sætter min xp pro i dvd drevet,og den er kørt helt hen til hvor jeg skal formater hardisk skriver den at(der ingen disk i dette drev)jeg har prøvet men en helt ny sata hardisk men den skriver det samme,Jeg har lavet en slipstream af windows sp3 men uden held den skriver det samme,Jeg har været i bios og kigge jeg kan ikke slå noget fra,når jeg går ind i bios og hen til Advanced og ned i sata port 1 er der at vælge mellem Auto,Atapi removable,cd rom,ide removable,other atapi-user,jeg har prøvet alle sammen uden held,er der nogen der kan hjælpe mig.
Mvh Nikolaj
Avatar billede peet-49 Novice
17. oktober 2009 - 09:48 #1
Du skal i bios og ændre AHCI til kompatibel/IDE
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. oktober 2009 - 10:13 #2
Har du overvejet at finde ud af om der er XP drivere til den model?
Avatar billede fetmule Nybegynder
17. oktober 2009 - 10:17 #3
Formatere via, en linux ubuntu live cd, og efterfølgende installere xp pro.
Avatar billede jonner40 Nybegynder
17. oktober 2009 - 12:04 #4
Avatar billede Nikolajlaugesen Nybegynder
18. oktober 2009 - 06:39 #5
Hej peet du skriver at jeg skal ind i bios og ændre AHCI til ide hvor kan jeg finde den
Avatar billede Nikolajlaugesen Nybegynder
18. oktober 2009 - 06:54 #6
Hej alle jeg har prøvet at være inde på medion hjemmeside,for at hente de driver som jeg mener jeg skulle bruge,men når jeg downloader dem komme de ned som floppy driver,og ja alle driver til min medion har jeg.Jeg har købet en usb floppy som jeg har brugt til min medion,jeg har hendtet de driver på medion hjemmeside og kørt dem sammen med xp hvor jeg har trykket f6 først men uden held skriver det samme,der hvor jeg har hendtet driver er under MD96630 op deres hjemmeside.
Avatar billede Nikolajlaugesen Nybegynder
18. oktober 2009 - 08:14 #7
Hej alle sammen jeg har fundet løsninge nu,det som i alle har skrevet til mig kunne jeg ikke bruge,jeg laver indlæg til hvordan jeg har gjort det,det kommer under styreprogram.Jeg siger tak til alle for jeres hjælp,og lukker hermed denne tråd.
Mvh Nikolaj