Avatar billede hcthorsen Praktikant
16. oktober 2009 - 21:02 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvad fanden sker der med lyden på min bærbare?

Jeg har en bærbar HP der kører XP. Nu har jeg fået et mærkeligt problem med lyden. Højttaler-ikonet er forsvundet fra proceslinjen og der er ikke nogen lyd på når jeg eksempelvis prøver at afspille filer fra www.youtube.com. Jeg har kontrolleret at der er skruet op for lyden m.m. under indstillinger. Min HP er udstyret med knapper til at skrue op/ned og mute. De virker ikke. Der kommer fint lyd på når jeg kører itunes. Hvis jeg skifter til min kones bruger-konto er der ingen af ovennævnte problemer, så det kan jo ikke rigtig være noget med mine drivere eller lignende. Er der nogen der har prøvet lignede og kender løsningen?
Avatar billede martinfroslev Nybegynder
17. oktober 2009 - 02:28 #1
Det er rent simpelt

1. Msconfig

2. Services/tjenester

3. Disse skal være slået til så er du sikker på at lyden virker

XAudioService
Windows Audio
Windows Audio Endpoint Builder

vil også anbefale dig at installere Driver Checker og få opdateret dine drivere.
Avatar billede hcthorsen Praktikant
21. oktober 2009 - 11:29 #2
Alle ovenstående var slået til, men lyden virkede stadig ikke. Jeg har geninstalleret windows xp - det var alligevel hårdt tiltrængt.