Avatar billede ChrisD Nybegynder
16. oktober 2009 - 11:37 Der er 3 kommentarer

muligt at få længere søgevide?

Mit problem ligger i, mine forældre endelig har fået trådløst internet. - hvilket jo i sig selv er meget godt. Meeen, routeren står/hænger nede i stuen, hvilket er så langt væk fra mig, jeg ikke altid kan finde netværket.

- er der en måde hvorpå jeg kan få en større søge længde?
Avatar billede Blandy Praktikant
16. oktober 2009 - 12:10 #1
Der er ikke så meget at gøre, hvis din trådløse router ikke har en særlig stærk sendevide. Det ville ha været optimalt at købe en rputer med powerbooster indbygget, som forstærker rputerens sendestyrke. Det eneste du rigtig kan gøre med din nuværende router, er at prøve med at tage højde for interference, så som hårde hvidevarer, strømledende kabler og den slags ting.

Du kan evt flytte routern, men det er sikkert ikke en mulighed da det er dine forældre router.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
16. oktober 2009 - 12:12 #2
Du kan

1) Skifte til en router med 802.11n standarden - den rækker længere. Optimalt set skal der være n-standard i begge ender - men n-router hjælper under alle omstændigheder.

2) Køb noget a la en "Linksys - Wireless-G Range Expander". Se http://www.linksysbycisco.com/US/en/products/WRE54G.
Avatar billede ChrisD Nybegynder
18. august 2011 - 13:15 #3
@ Blandy

Laver du lige din kommentar til et svar? - ellers kan jeg ikke tildele dig point.