Avatar billede martinfroslev Nybegynder
15. oktober 2009 - 12:50 Der er 7 kommentarer

Slette old.windows og windows.old.000

Jeg har genoprettet min computer to gange og lige nu kører jeg Windwows Vista ultimate. Men jeg har to filer på mit c-drev der hedder old.windows og windows.old.000

Begge mapper fylder rigtig meget da det er alle filerne og mapper jeg tidligere har brugt. Men jeg vil høre om det vil være forsvarligt at slette de to mapper, de fylder jo flere GB tilsammen.
Avatar billede martinfroslev Nybegynder
15. oktober 2009 - 12:51 #1
Og hvis det er forsvarligt hvordan skal jeg så gøre altså skal jeg bare slette filerne på slet knappen eller skal man installere et program eller slette det på en speciel måde?
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. oktober 2009 - 12:58 #2
Hvis du ikke hat tænkt dig at reversere din installlation til den tidligere installation, så kan du godt fjerne dem, og brug bare sletknappen. Du skal evt. efterfølgende i parpirskurven og tømme den.
Avatar billede martinfroslev Nybegynder
15. oktober 2009 - 13:12 #3
Hvad mener du med at "tænke at reversere din installation til den tidligere installation"

Så dvs. hvis jeg overhovedet ikke skal bruge nogle af filerne på windows old. og windows old.000

så kan jeg slette dem uden problemer?
Avatar billede martinfroslev Nybegynder
15. oktober 2009 - 13:15 #4
Eller er det her ikke mere end forsvarlige og grundige r måde?

lternatively, you can also use a command prompt to delete files and folders from an earlier installation of Windows Vista.    To do this, Run 'Command Prompt' as administrator.

First you will need to take ownership of this folder, so at the command prompt, type
takeown /F C:\Windows.old\* /R /A
and hit Enter.

Next, in the command prompt, type
cacls C:\Windows.old\*.* /T /grant administrators:F
and hit Enter. When you run this command, administrators are granted full rights to all files and to all folders.

Finally, type
rmdir /S /Q C:\Windows.old\
and hit Enter. This will delete the windows.old folder.
Windows 7 and Vista has built in tools for windows.old removal. Disk Cleanup can be used for removing windows.old folder.
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. oktober 2009 - 14:07 #5
Jeg ville blot bruge del knappen.

Du kan også bruge diskoprydning fra tilbehør. Den kan også finde windoes.old og fjerne den.
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. oktober 2009 - 14:13 #6
Windows.old kan godt indeholde personlige filer, hvis du f.eks. havde XP og har kørt det en tid, så vil de dokumenter du har oprettet i Xp være i Windows.old.

Dem skal du selvfølgelig kopiere over i vista, hvis du skal bruge dem.
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. oktober 2009 - 14:14 #7