Avatar billede tanzaweb Nybegynder
15. oktober 2009 - 10:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Er alle retigheder er slettet

Vores server skriver pludselig til alle at de ikke kan logge på genne terminal service.
Jeg er ny til server og ander ikke mine levende råd da alt ser ok ud for mig når jeg går direkte ind på serveren og ser på grupperne.

den skriver følgende på engelsk:

"To logon to this computer, you must be granted the Allow log on through Terminal Services right. by default, members of the Remote Desktop Users group have this right. If you are not a member of the remote desktop user group or another group that has this right, or if the remote Desktop does not have this right, you must grant this right manually."

Hvordan gør man lige det? eller sagt på en anden måde hvordan tjekker man det, for det har kørt fint indtil igår aftes hvor alle pludselig fik dette at vide? :-(
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2009 - 10:58 #1
Det lyder lidt mystisk.
Men det må kunne sættes på selve domain controller gruppe-politiken eller på domæne-politiken.

Der er en setting, der omhandler noget omkring hvilke brugere/grupper, der er medlem af Remote Desktop Users gruppen.
Det vil så være et spørgsmål om at du melder de nødvendige grupper ind i denne gruppe igen.
Avatar billede tanzaweb Nybegynder
15. oktober 2009 - 11:31 #2
ja, det ser mærkeligt ud, i event log ser det ud til at nogle gruop rettigheder er ændret igår aftes, selv om ingen har været ind i den???? :-)
Samtidig skriver den at den ikke kan komme i kontakt med en anden server hvor rettighederne ligger på. men den fejl er der rigtig mange gange hverdag det sidste lange stykke tid.

Vi er nok nød til at få fat i en rigtig server mand :-) for det er lidt over min forstand. Alt ser jo rigtig ud for mig.
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2009 - 13:52 #3
Der er nok gået 120 dagen siden i instalerede terminal serveren.
Så nu er jeres grace period (gratis prøvetid) udløbet.

"Samtidig skriver den at den ikke kan komme i kontakt med en anden server hvor rettighederne ligger på". Den førsøger at kontakte en license server.

Aktiver en license server, se dette link:
http://support.microsoft.com/kb/325869/en-us

Hvis den allerede er aktiveret, skal instaleres Client Access License (CAL).
:-)
Avatar billede tanzaweb Nybegynder
15. oktober 2009 - 14:34 #4
Den har kørt i over 1,5 år uden problem så var det noget af en lang prøve periode :-)
Kan det være noget med for mange brugere, eller noget, jeg er rimlig ny her, og har ikke været det hele igennem endnu, og ved kun at der ligger en eller anden license i mappen :-)
Avatar billede riversen Nybegynder
15. oktober 2009 - 14:41 #5
#4: nej, den har jo netop skrevet til dig, hvad problemet skyldes. Log på serveren. vælg start --> kør. Skriv "control userpasswords2. Vælg advanced og klik advanced. Find gruppe "Remote Desktop Users" og tilføj "domain users".

Test om det spiller.
Avatar billede sten2004 Nybegynder
21. oktober 2009 - 16:14 #6
Har du fysisk adgang til terminal serveren?

14/10 hmm check evt hvilke MS opdatering der er installeret på TS og AD server.

Hvilket OS er der på jeres AD server og hvilket på TS serveren?
På TS check en af to; højreklik Computer vælg Manage - find objektet Local Users and Groups - åbn Groups - åbn gruppen Remote Desktop Users, verificer at der findes en gruppe fra dit AD
under Programs-Administrative Tools- Terminal Services Configuration - Connections - højreklik RDP-tcp  og vælg properties - Permissions (2008 Terminal Services - vælges Terminal Services Configuration - Security, verificer AD gruppe med remote desktop rettigheder).

TS serverens local policy kan være ændret også...
Avatar billede tanzaweb Nybegynder
10. april 2011 - 07:56 #7
Lukker spørgsmål