Avatar billede lauka Nybegynder
14. oktober 2009 - 21:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Pc slukker pludseligt

Hejsa
Miin PC slukker pludseligt uden varsel og genstarter. Og jeg mener uden varsel. Pludseligt er skærmen sort og den booter op igen. Hvis der skal findes et mønster så er det nok sikkert at det sker når jeg har mange ting åbent på en gang. Jeg har prøvet alt det jeg selv kunne finde på. Tjekket CPU-temp, Renset for støv og smurt nyt kølepasta på CPU, Prøvet med en anden strømforsyning e.t.c.
Jeg tror ikke det er ram eller grafikkort den er gal med, men jeg er ikke sikker.
Er der en der kunne hjælpe mig lidt?

Mvh. Lauge
Avatar billede Excizted Nybegynder
14. oktober 2009 - 21:49 #1
Hej. Det skyldes nok en fatal software fejl der får Windows til at crashe - eller hardware der ikke kommunikerer rigtigt.

Prøv at gå ind i Systemindstillinger (Højreklik på Computer), og så find vej til Advanced-tab. Det vi søger efter er "Startup and Recovery". Under System Failure, fjern markeringen i Automaticly Restart.

Nu burde der komme en BSOD frem når din computer crasher - den burde give en ledetråd til hvad fejlen er.

Har du tjekket for Virus; Spyware? Hvis du bare vil ha' en nem løsningen, vil fejlen højst sandsynligt 'forsvinde' hvis du formaterer din computer - altså installerer Windows forfra.

Jeg beklager at ovenstående instruktioner var Engelsk, men jeg ved ikke hvad det hedder i Dansk Windows - jeg bruger selv Engelsk version.
Avatar billede mtastar Nybegynder
14. oktober 2009 - 23:07 #2
jeg er fuldstændig enig med #2 formater og geninstallere ellers skaf nogen grejer til at gennemscan pc'en for eventuelle fejl, men tror du kommer til at bruge mere tid på at finde de rigtige programmer end det tager at laver formatèn...
held og lykke:)
15. oktober 2009 - 07:49 #3
Evt. denne ->

Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"
Skriv: SFC.exe /Scannow > ENTER
Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
Efter scanningen > Genstart…

---
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. oktober 2009 - 10:29 #4
Umotiverede genstarter kan også være et udtryk for at din strømforsyning (PSU) har set bedre dage.

EN PSU kan miste op til 30 % af maksimalt output over en periode på 3 - 5 år, så er det en ældre af slagsen, ville jeg prøve med en anden PSU, evt. lånt.
Avatar billede lauka Nybegynder
16. oktober 2009 - 15:21 #5
Hej
Tak for alle indlægene. Vil lige fortælle at den slukker altså også selvom den står i bios. Så vil jeg jo ikke mene det er en software-fejl. I hvert fald ikke noget windowsrelateret.
Mvh. Lauge
Avatar billede lauka Nybegynder
19. oktober 2009 - 16:41 #6
Er der ikke flere forslag til hvad jeg kan gøre? Jeg låner en ny strømforsyning i løbet af ugen og hvid det virker får dragonknight póint.
Avatar billede lauka Nybegynder
23. oktober 2009 - 20:23 #7
Hej
Der skulle en ny strømforsyning til....
>>dragonknight  Vil du smide et svar så du kan få point. Tak til alle.

Mvh. Lauge
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. oktober 2009 - 13:35 #8
Det var godt du fik den op at køre igen :-)