Avatar billede sevelsted Nybegynder
14. oktober 2009 - 18:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Min side bliver ikke vist i google

Hej Eksperter

Jeg har nogle problemer med Google.

Mit domæne www.visiocare.dk bliver ikke indexeret, det er hostet hos Surftown og burde være aktivt. Siden kan ses og fungerer ok, men kan altså ikke ses af søgemaskiner.

Søgen man på google, kommer der en side frem som hedder www.netnationen.dk har finder den nogle data om mit websted, men i modsætning til andre websteder eks. www.sevel.dk står det under status ikke aktiv, men kun reserveret... kan det betyde noget???

Håber nogen kender svaret...
Avatar billede nissen2630 Novice
14. oktober 2009 - 18:33 #1
Hvad søger du på ?

Hvis jeg søger på navnet visiocare kommer det som nummer 1
Avatar billede nissen2630 Novice
14. oktober 2009 - 18:34 #2
ups..Var lidt hurtig..Det var som du beskrev netnationen..Sorry
Avatar billede nissen2630 Novice
14. oktober 2009 - 18:38 #3
Ville nok starte med at se lidt på denne validering af din side:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.visiocare.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

Den brokker sig bla. over dine meta tags
Avatar billede bmpi Nybegynder
14. oktober 2009 - 19:24 #4
Hvornår åbnede du websitet - altså ikke hvornår du købte domænet, men hvornår du gik i luften med indhold på domænet? Har du checket din robots.txt at den ikke indeholder NoFollow? Din .htaccess eventuelt?
Avatar billede mall Nybegynder
14. oktober 2009 - 20:38 #5
Ud over de forslag der står ovenover.. Så er der en masse regler for hvordan man kommer til tops på google.. Det hedder SEO.. Og deri er en regel f.eks. at overskrifter skal vises med <h1-6>, og ikke med <font>..

Der er en masse du kan starte med at ændre på..
Avatar billede sevelsted Nybegynder
14. oktober 2009 - 20:54 #6
Hhhuummmmm...

>> mall - Virker mærkeligt at forskel på store og små bogstaver og <H1> i stedet for <font> skulle have noget med at gøre om man over hovedet bliver indexseret i google???
Kender godt til SEO, men det er jo ikke det at jeg er dårligt placeret i google, jeg er der slet ikke...

>>bmpi - Siden som den ser ud nu, er lagt op for en lille måned siden.

Jeg har både Google analytics og webmasterværktøjer installeret, og her kan jeg se at googlebot slet ikke har været forbi endnu...
Avatar billede mall Nybegynder
14. oktober 2009 - 21:00 #7
Jeg har ikke skrevet noget med store og små bogstaver..
Men det googles robot gør, det er at scanne din html.. Den er programmeret til at vide at, <h1> betyder headline 1. Altså overskrift 1.. Det ser den ikke med font.. Der tolker den det bare som almindelig tekst..

Jeg ved godt det ikke har noget med det at gøre.. Men du burde stadig rette det så du kommer på google med en god start..
Avatar billede bmpi Nybegynder
14. oktober 2009 - 21:59 #8
Hvis der ikke er nogen eller noget, som linker til din hjemmeside, så ved googlebot jo ikke, at der pludselig på det domæne, nu er en hjemmeside, som skal indekseres. Og det er sikkert derfor, at du ikke er kommet med.

Så du kan lade googlebot vide, at der nu er en hjemmeside, som den godt må komme forbi og crawle, når den får tid. Det kan du gøre her:

http://www.google.dk/addurl

Vær opmærksom på at der godt kan gå flere dage, før der sker noget.

Når du så er kommet på Google, så er det rigtigt som mall skriver, at der er rigtig mange ting du kan gøre på din side for at optimere den til søgemaskinerne (SEO), herunder header-tags, så siden også kommer højere op i søgeresultaterne. Du kan i hvert fald begynde med at læse Googles egen SEO starter guide:

http://www.google.dk/intl/da/webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide-da.pdf
Avatar billede antispam Nybegynder
15. oktober 2009 - 00:23 #9
Hej

Som tilsvarende angivet i ovenstående vil jeg foreslå, at du får styr på den tekniske del af hjemmesiden først - alt det som publikum ikke falder over, når de ser din udmærkede hjemmeside.

I efterfølgende er angivet link, som du kan gøre brug af, når du vil tjekke den tekniske del af hjemmesiden.

Er fundamentet ikke i orden, nytter det ikke at stable et prægtigt bygværk ovenpå.

Det er hårdt arbejde, men der er ingen vej udenom.

http://validator.w3.org/
http://jigsaw.w3.org/css-validator/
http://www.seocentro.com/tools/search-engines/metatag-analyzer.html
http://tools.op.dk/page-seo-analysis.php