Avatar billede pesa Nybegynder
14. oktober 2009 - 17:23 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Vurdering af site

Hej Eksperter

Måske I vil give lidt feedback til mit nye design af min hjemmeside? Det findes på www.peter-sand.dk/test .

Det skal siges at siden ikke er helt færdig endnu, så I må forestille Jer at der under "Works", "Competitions" og "Studies" kommer muligheden for at klikke videre til det enkelte projekt og læse mere.

På forhånd tak for hjælpen!

Mvh.
pesa
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2009 - 17:48 #1
Det bliver vel ikke meget bedre en det.
I'm looking for a job! ville jeg ændre til I'm looking for a project! eller I'm looking for my next assignment!

Det er ikke så fedt at udstille sig selv som arbejdsløs.
Avatar billede nissen2630 Novice
14. oktober 2009 - 18:54 #2
Under CV & Contact syntes jeg at billedet er for højt..Der gik lidt før jeg fandt ud af at man skulle ned af siden.
Virkede som om man skulle trykke på de gule firkanter.

Ellers en kanon flot side :-)
Avatar billede pesa Nybegynder
14. oktober 2009 - 19:17 #3
jape44>>> Sproget vil jeg lige overveje engang mere...
nissen2630>>> Hvor stor en skærm tester du ved? Kan godt se problemet på min 15" bærbare. Og tak!
14. oktober 2009 - 21:00 #4
Det ligner en hjemmeside der er lavet af en professional designer.  Jeg kan godt lide valget af farver, dimensioner, fonts, o.s.v.  Der har jeg ikke noget at tilfoeje.

Ideen med hjemmesiden er vel at markedsfoere dig ved at vise hvad du allerede har lavet.  Men saa er det helt afgoerende at der for hvert element under news, works, o.s.v. er en fuld side (eller mere) der viser yderligere detaljer.  For eksempel din rubrik for "Living at the countryside" goer absolut intet andet end at at goere folk nysgerrige efter flere detaljer, og finder de dem ikke i et klik saa er de allerede paa vej til den naeste hjemmeside.  Der skal vaere, for eksempel, en grundplan af "the circular group of houses" og billeder der viser kontakten med naturen (med et par egern i et trae udenfor vinduet og en silhuet af en elgsko ude i hyasinten) og billeder der viser "a close society" i midten (med kik paa vor far med en oel i haanden der kigger paa vor mor der sammen med nabokonerne forbereder en barbeque mens ungerne spiller volleyball i baggrunden.)

Jeg giver jape44 ret i at du ikke skal annoncere dig som arbejdsloes (uanset hvor meget paa roeveren du maatte vaere.) Psykologisk set, i stedet for at sige "I am looking for (a job/a roject) hvad med at sige:  "Your project?  If you believe your project or your business would benefit from ...... " og saa skal der maaske vaere et hyperlink til din email lige der i stedet for at lade kunden lede efter det med chancen for at han giver op.  Billedet skal ikke vaere en avis men et eller andet der illustrere projekter/luftkasteller, for eksempel noget i blaa farve og med spoergsmaalstegn.

Verdenskortet med prikker paa der sandsynligvis viser hvor du har projekter, skulle de punkter vaere hyperlinks til de sider hvor projekterne er beskrevet?

Jeg haaber at nogle af disse tanker er nyttige.
Avatar billede pesa Nybegynder
15. oktober 2009 - 12:05 #5
Christian_Belgien>>>

"Det ligner en hjemmeside der er lavet af en professional designer." Tak, tak - ja, det er mig der har lavet den...

Som også skrevet i selve spørgsmålet er siden ikke færdig endnu og der vil live tilføjet undersider for Works, Competitions og Studies. Men har ikke ville lave det før jeg fik noget respons på siden indtil videre. Og "med et par egern i et trae udenfor vinduet og en silhuet af en elgsko ude i hyasinten" er en super ide...!

Kortet var nu egentlig ikke ment som prikker med hyperlinks selvom det kunne være fedt!

Alle>>> Ang. job. Tak for jeres kommentarer - det var også noget jeg havde overvejet, men at det virker sådan er jo et problem. Nu er det helt slettet.

Og tak for jeres kommentarer!
Avatar billede pesa Nybegynder
15. oktober 2009 - 13:59 #6
Så er test siden nedlagt og min nye side har fået helt nyt design. Mange tak for jeres hjælp og kom gerne med yderligere kommentarer hvis I har lyst!
15. oktober 2009 - 20:39 #7
Med testsiden nedlagt og en ny side lavet (hvortil vi ingen link har) ville det synes logisk at lukke spoergsmaalet og, hvis du har haft nytte af kommentarerne, at uddele pointene.
Avatar billede pesa Nybegynder
15. oktober 2009 - 21:14 #8
I to andre må også meget gerne smide et svar.
Og linket til siden er jo naturligvis www.peter-sand.dk.
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2009 - 21:41 #9
ok
17. oktober 2009 - 12:21 #10
Kast den anden sko!  Hvis du nu slutter svaret officielt af saa er det ikke laengere en af de aabne items i mine indlaeg.  Hvis nissen ikke smider et svar og du vil dele pointene i tre kan du selv lave et svar.
Avatar billede nissen2630 Novice
17. oktober 2009 - 12:41 #11
I kan da godt få et svar :-)