Avatar billede hardvig Nybegynder
13. oktober 2009 - 21:31 Der er 5 kommentarer

computer vil ikke forbinde til trådløst internet via USB adapter

Jeg har et problem som er ved at drive mig til vanvid, jeg synes jeg har prøvet alt, men jeg håber at i kan modbevise netop dét..

Jeg vil gerne have trådløst internet på min stationære computer og har i den forbindelse købt en trådløs netværk USB adapter. der er tale om en D-link DWL-G122. Det første problem var at finde en driver som virkede med vista, men det virkede som om det lykkedes til sidst...

Til sidst blev jeg så desperat over at nedestående trin 1 og 2 skete hele tiden at jeg investerede i et anden adapter - en belkin som ingen problemer havde med at finde en driver - og så opstod trin 3 pludselig...

hele problemet består i at der 3 trin som adapteren kan forbinde i - ingen af dem leder til at jeg kan gå på nettet:
1. den kan slet ikke finde vores netværk
2. (det som sker oftest) den finder netværket, men siger at der opstår en fejl under forbindelsen til nettet men at jeg kan diagnosticere problemet. når jeg gør det siger computeren at der ikke kunne findes en løsning...
3. computeren kan sagtens finde netværket med belkin-adapteren, men når den endelig forbinder er det enten kun lokalt, med begrænset adgang (det samme?) eller med både internet og lokalt - men så virker internettet alligevel selvom det står på skærmen...

Jeg har forsøgt at slette drivere, finde alternative drivere, gamle, nye og betadrivere, jeg har formateret computeren, jeg har sågar forsøgt at pille ved registeringsdatabasen (fandt en meget simpel guide på nettet..)
- intet har virket..

har i nogen bud?

Motherboardet i computeren er et Asus P5K-E hvis det har noget med det at gøre...

håber i kan hjælpe..
Avatar billede hardvig Nybegynder
13. oktober 2009 - 21:39 #1
der er ikke nogen editknap så jeg må lige nævne det her:

begge trådløse adaptore virker når jeg sætter dem i min bærbare som står på sengen lige ved siden af...
Avatar billede caller Nybegynder
15. oktober 2009 - 02:54 #2
De problemer du oplever i trin 3 opstår oftes når en firewall/antivirus program blokere
Avatar billede hardvig Nybegynder
15. oktober 2009 - 12:54 #3
har lige forsøgt at slå antivirus'en fra - der skete ikke andet end at computeren endnu en gang bad mig om at diagnosticere problemet...
Avatar billede hardvig Nybegynder
27. oktober 2009 - 17:46 #4
Er ked af at jeg bliver nødt til at "bumpe" indlægget her, men jeg har lige forsøgt at installere XP på min computer - det ændrede ikke noget...

Jeg har simpelthen ingen anelse om hvad der er galt, er det bundkortet der ikke duer med min trådløse adapter?

- eller nogen som helst adapter ser det ud til..!
Avatar billede 50573433 Nybegynder
08. november 2009 - 00:54 #5
"computeren kan sagtens finde netværket med belkin-adapteren, men når den endelig forbinder er det enten kun lokalt, med begrænset adgang (det samme?) eller med både internet og lokalt - men så virker internettet alligevel selvom det står på skærmen..." - prøv og kik her: http://www.eksperten.dk/spm/890071#reply_7483537