Avatar billede criffer Nybegynder
13. juli 2001 - 19:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

TeleDanmark Bredbånd vs. NetExpress

Jeg er ærligtalt forviiret..

Har Tele Danmar k to foretagender kørrende ??

Der er TeleDanmark Bredbånd, som man finder på TeleDanmark.dk

Deres pris på en 256/kbit linie 449,-

Så er der www.netexpress.opasia.dk der kan man en 512/kbit linie til 449,-

Hvad er forskellen på de to selskaber, er det ikke begge fra TeleDanmark ??

Avatar billede dalbjerg Nybegynder
13. juli 2001 - 19:51 #1
i bredbånd er der telefon abbonment med
Avatar billede bbs Nybegynder
13. juli 2001 - 19:52 #2
Hvad er bedst at få?
100 kr. eller 200 kr.? :)

Vælg 512 Kbit / s, det er den bedste ..

Har bare hørt at der er ret stor ventetid på den ..
Avatar billede bbs Nybegynder
13. juli 2001 - 19:52 #3
Vidste jeg så ikke ..
Avatar billede criffer Nybegynder
13. juli 2001 - 19:53 #4
Det vil sige prisen er den samme, bare at i netexpress er abonnementet trukket fra ..

Og i bredbånd er abonnementet lagt oven i ..
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
13. juli 2001 - 19:56 #5
ja..

Men jeg vil skyde på at man med bredbånd, også for muligheder for flere ting senere, såsom kabeltv, osv...
Avatar billede cholm Nybegynder
13. juli 2001 - 20:22 #6
De to produkter markedsføres af to selvstændige TDC selskaber, nemlig TDC Internet (Netexpress) og TDC Tele Danmark (Bredbånd).

Bredbåndsløsningen er som dalbjerg skriver inkl. telefonabonnement, da dette er ét af TDC Tele Danmarks kerneprodukter som man så har bundlet med en ADSL. ADSL-delen bliver rent faktisk købt hos TDC Internet.

Du skal være opmærksom på at bredbåndsløsningen leveres uden router...
Avatar billede drone Nybegynder
13. juli 2001 - 22:17 #7
til gengæld kan man få fast ip på bredbånd
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2001 - 00:44 #8
Ja fast ip , det har man også hos cc, og der kan man se hvad man betaler til. Det har jeg min tvivl, at man kan hos TDC ??
Avatar billede wikings Nybegynder
14. juli 2001 - 01:33 #9
Jeg ved ikke hvad der bedst! En dynamisk eller fast IP adr.
Ulempen ved en fast IP er vel at har man føst fundet den er den jo nem at komme tilbage til. Fast IP er god hvis man vil oprette en server, men det er vel de færreste der har brug for det.
Bredbånd TDK leverer som standard 2 dynamiske men kan byttes til en fast IP.
Mit Netxpress 2, med router kobler på med en dynamisk, men kan teoretisk tildele IP\'er til 256 computere. Så hvad der er bedst??? I den sidste ende er de alle lige gode/dårlige, Jeg har aldrig haft noget at klage over hos TDK eller hvad de kalder sig i øjeblikket!! Hvad angår CC, har ikke prøvet dem, men de er nok lige så gode som de andre!! I den sidste ende er det alligevel det globale net man er afhængig af og det kan de \"lokale\" udbydere ikke gøre en pind ved!!
Ahhh, det var dejligt, sorry, jeg skulle bare lige have luft. ;o)
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2001 - 02:11 #10
Fats ip er klart at foretrække, hvis man vil have mulighed for at hoste hjemmesider og ftpserver. Ved godt det kan lade sig gøre med dynamisk ip, men det er altså ikke helt det samme, som med fast. ;o) Jo også lige det navn TDC eller Teledanmark, jeg troede ikke man måtte bande her inde på eksperten ;o)