Avatar billede bamsebamse Nybegynder
13. oktober 2009 - 09:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Backup af Google Apps Premier

Hej, findes der ikke en smart måde til at tage backup en Google Apps Premier konto, hvor man tager backup af hele kontoen, mail, kalender, dokumenter f.eks. en gang i døgnet automatisk ?
Avatar billede bmpi Nybegynder
13. oktober 2009 - 11:03 #1
Nej, der er desværre ikke nogen rigtig smart måde at gøre det på, selvom det kun kan være et spørgsmål om tid, før det kommer. Hvis du sidder i en større organisation, kan du dog få lavet en sådan funktion hos en udbyder. Googles API forhindrer ikke sådan en applikation.

Men ellers er der nogle muligheder for automatiseret backup af i hvert fald mail og Docs:

Docs:
http://www.google.com/enterprise/marketplace/viewListing?productListingId=3532199+1441386933210233942

Kan tage automatiseret backup af Google Docs for enten din egen konto, eller for alle konti under dit Premier domæne.

Mail:
http://www.google.com/enterprise/marketplace/viewListing?productListingId=4147159+11927776548951023888
Automatiseret backup af Gmail (gratis)

Hvis du vil tage mailbackup uden at miste dine labels mm., så er dette værktøj (ikke gratis) mere noget for dig:
http://www.google.com/enterprise/marketplace/viewListing?productListingId=6396071+1445816306987619064

Hvis det kun er af en enkelt konti, findes der dog nogle simplere måder du kan gøre det på:
Mail: Lav en forwarding af alle indkomne mails, så gmail sender en kopi af mailen til en anden konto et andet sted.
Kalender: Lav synkronisering med en anden kalender (fx Outlooks eller Sunbird til Thunderbird)
Avatar billede bamsebamse Nybegynder
13. oktober 2009 - 11:10 #2
Tak for uddybende svar - Kunne det ikke være en mulighed, indtil der kommer noget andet, at bruge f.eks. Thunderbird via POP3 og kalendersync (hvis pop3 i Google er sat til at beholde en kopi, og undgå den tømmer mailboksen på Google) en gang i døgnet at hente mail og sync kalender - Ku det være en mulighed ?
Avatar billede bmpi Nybegynder
13. oktober 2009 - 11:18 #3
Jo, det er bestemt også en mulighed. Især for kalender-delen.

Personligt stoler jeg mere på Google end på min harddiske, så jeg ville nok selv foretrække at sætte forward op til en anden konto, fx en anden gmail eller en webmail et helt andet sted, så mine mails altid også lå online et sted.

Men den ene ting udelukker ikke den anden - du kan også samtidigt sætte pop3 op ;-)
Avatar billede bamsebamse Nybegynder
13. oktober 2009 - 11:37 #4
Ok, jeg prøver sku det med Thunderbird og ser hvordan det kører. Jeg takker for hjælpen.

Hvordan er det nu jeg giver dig point, jeg syntes der plejer at være en knap "tildel point" ?
Avatar billede bmpi Nybegynder
13. oktober 2009 - 11:41 #5
Det er der, når jeg laver et indlæg som et svar i stedet for som en kommentar - som dette indlæg :-)

God fornøjelse med det ;)
Avatar billede bamsebamse Nybegynder
13. oktober 2009 - 11:49 #6
Så lykkedes det vist og jo tak :)