Avatar billede JeanieEgedal Nybegynder
12. oktober 2009 - 20:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Installation af nyt styresystem

Hej alle i gæve it-folk.
Jeg sidder med en netbook, som pt. kører på XP, men jeg vil rigtigt gerne have fat i windows 7 når det udkommer. Mit spørgsmål er så bare: hvordan fungerer det med installation af et nyt styresystem? Hvad gør man med programmer, dokumenter og lignende?
- Jeg har office 2007 enterprise. Vil det også ryge, eller kan jeg 'tage det med' når jeg installerer windows 7?
På forhånd mange tak!
Mvh Jeanie
12. oktober 2009 - 21:10 #1
Jeps - det er 100% sletning/rydning!
Det kan ikke anbefales (hvis i det hele taget muligt ?) at "opgradere" fra den gamle XP til Win7...
Avatar billede JeanieEgedal Nybegynder
12. oktober 2009 - 21:12 #2
Det ved jeg ikke om det er.
Havde egentligt bare forestillet mig at rydde hele harddisken, og så fjerne XP og installere 7 ?
12. oktober 2009 - 21:24 #3
... du instalere 'bare' Win7.
Du behøver ikke manuelt at rydde HD'en først - det sker ganske automatisk *S* ...
Avatar billede JeanieEgedal Nybegynder
12. oktober 2009 - 21:28 #4
Okay, tak, det var det jeg var ude efter at høre. :-)
CD'en i og så kører det?
12. oktober 2009 - 21:33 #5
... lidt i den retning *S* ...
Avatar billede JeanieEgedal Nybegynder
12. oktober 2009 - 21:35 #6
Mange tak :-)
Avatar billede riversen Nybegynder
12. oktober 2009 - 21:36 #7
#3: Nej, du skal vælge at formatere under indstallationen. Det er ikke så intuitivt som i fx XP.
Avatar billede valsby Nybegynder
12. oktober 2009 - 23:57 #8
Som skrevet ryger alt når du formaterer din computer og installerer nyt styresystem (OS). Derfor husk at tage en backup af vigtige ting, såsom dokumenter, billeder, musik o.lign. Programmer som office 2007 enterprise har du jo højst sandsynligt liggende på en cd, og kan derfor installere det igen efter at have skiftet OS.

#1
Jeg har så sent som her til aften opdateret min kærestes netbook fra xp til win 7, og jeg kan kun anbefale at gøre det. Den kører flydende og win 7 er så dejligt nyskabende sammenlignet med xp.
Avatar billede JeanieEgedal Nybegynder
13. oktober 2009 - 20:34 #9
Det lyder rigtigt godt.
Regner også med den kører lidt hurtigere, den er med 2 gb ram denne her. :)
Problemet med office er bare den produktnøgle, som ikke gælder længere. :/