Avatar billede Exposed Nybegynder
12. oktober 2009 - 17:36 Der er 6 kommentarer

Alvorligt problem

Min kæreste har lige fået sig en splinter ny HP mini notebook 2140. Hun havde lavet noget rod med den, så hun ville have formateret den. Der er intet CD-drev i denne computer, så hun måtte købe en Ekstern CD-Drev, hvor vi kunne boote en Windows XP cd, når den startede op. Da den var 93% færdig med at slette Windows XP, sker det uheldige, at jeg har glemt at sætte computeren i stinkkontakten, så den løber tør for strøm. Nu sidder jeg med en computer der er TOTAL smadret. Når jeg starter computeren op - kommer jeg frem til HP's Logo og en menu, bestående af 2 valgmuligheder:

F9: Boot device menu
F10: ROM Based Setup

Jeg har prøvet at trykke på begge 2. Når jeg trykker på F9, og prøver at boote Windows XP-cd'en fra den eksterne CD-drev, sker der intet.. Jeg kan sagten vælge den, men der sker heller ikke mere herfra.

Når jeg trykker F10 - står der: ''Entering Setup'' og så sker der ikke andet.

Jeg er lidt låst nu. Jeg har prøvet at ringe til HP Support, som henviste mig til:

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=dk&prodTypeId=321957&prodSeriesId=3872994&swItem=ob-70605-1&prodNameId=3872996&swEnvOID=1098&swLang=6&taskId=135&mode=3

Hvor jeg kunne få en opgradering af BIOS, lægge det på et USB-Stik, og så skulle Computeren selv finde den. Jeg downloadede filen, lage den over på mit USB-Stik - men når jeg sætter den i notebook'en sker der intet.. Bare HP's logo.. Computeren er 3 dage gammel, og jeg har ikke tænkt mig at smide den ud. Så håber nogen herinde kan hjælpe mig.

På forhånd mange tak :)
Avatar billede Vandreren Novice
12. oktober 2009 - 18:55 #1
Det er jo meningen, at du sætter notebooken til at boote fra din USB-stik.
12. oktober 2009 - 19:08 #2
Du fortsætter vist her -> http://www.eksperten.dk/spm/889292 ?
Avatar billede Exposed Nybegynder
12. oktober 2009 - 19:39 #3
Jeg har prøvet at boote fra USB-Stik - men det kan ikke lade sig gøre, når jeg ikke kan trykke F10 eller F9.

karise_larry - jep, det er også mit indlæg.. Ved godt det måske er lidt frækt at dobbelt poste - men jeg skal helst have ordnet det her problem hurtigt.. Selvom det er lidt advanced
Avatar billede Vandreren Novice
12. oktober 2009 - 20:06 #4
Vil det sige, at BIOS ikke kan registrere nogen USB-enheder?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
12. oktober 2009 - 20:28 #5
opret en post til, så bliver det nok løst
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. oktober 2009 - 20:32 #6
jonah.hex - hæhæ :)

exposed> Jeg skal bede dig lukke det ene spørgsmål, da det ikke er tilladt at oprette samme spørgsmål flere gange: http://www.eksperten.dk/faq#faq-2-7