Avatar billede stech Nybegynder
11. oktober 2009 - 13:09 Der er 12 kommentarer

DNS fejl

Hej med jer alle sammen..

Jeg er igang med at sætte min windows server 2008 op, men jeg har oprettet domænecontrolleren under windows 2003

Lidt info:

Jeg sidder på en yousee linje, med et modem og en linksys router(WRT54G) - Routeren bruges som DHCP..

Jeg har oprettet dns fra domænet: server.hovring.dk til min ipadresse.

Jeg har derefter oprettet mit "Active Directory Domain service" og oprettet domænet som: server.hovring.dk, tilsvarende er der blevet oprettet en DNS server, hertil problemet kommer.

Andre brugere på netværket kan ikke finde: server.hovring.dk, den svare på ping, hvis jeg tager min mac og pinger, så svare den tilbage med min ipadresse, men jeg tror ikke at routeren køre forespørgslen videre til min windows server, for ellers havde den jo kunnet finde serveren når jeg søger efter domænet: server.hovring.dk

Min windows server hedder main, og bliver til: Main.server.hovring.dk

i Forward Lookup zones har jeg tilføjet:

_msdcs.server.hovring.dk > Active-Directory-Intregrated Primary
server.hovring.dk > Active-Directory-Intregrated Primary

Serveren har ip: 192.168.1.10

I Indstillinger > Forwarders >

Her står min udbyders dns servere...

-----------------------------

Hvad skal jeg gøre? Jeg kan ikke komme videre?

Skal min server give DHCP? Eller skal min router? hvad kan være problemet.. der gives 200 points!
Avatar billede riversen Nybegynder
11. oktober 2009 - 16:45 #1
tildeler din router serverens ip som DNS server?
Avatar billede stech Nybegynder
11. oktober 2009 - 17:43 #2
Nej, eller måske?

Har bare sat static dns 3 til: 192.168.1.10(serveren)

Hmm..
Avatar billede riversen Nybegynder
11. oktober 2009 - 18:12 #3
den skal stå som den primære, for at din interne navneopløsning skal fungere.
Avatar billede stech Nybegynder
11. oktober 2009 - 18:20 #4
Jeg har hermed sat den som static dns 1..

Som den eneste..

Jeg har ikke ændret noget i dns serveren på min server, men den skriver en masse fejl?

Heri blandt 4007:

"The DNS server was unable to open zone _msdcs.server.hovring.dk in the Active Directory from the application directory partition ForestDnsZones.server.hovring.dk. This DNS server is configured to obtain and use information from the directory for this zone and is unable to load the zone without it. Check that the Active Directory is functioning properly and reload the zone. The event data is the error code."
Avatar billede stech Nybegynder
11. oktober 2009 - 19:05 #5
Skal måske lige huske og sige, jeg slettede domainet, og oprettede et nyt med hovring.dk istedet... der er somsagt lavet dns..
Avatar billede stech Nybegynder
11. oktober 2009 - 19:22 #6
Skal lige her til siges, at jeg tilføjede et "Host A" og pejede det på routeren, når jeg pinger routeren(admin.hovring.dk) som jeg satte den til, pingede den adressen jeg satte den til, så det virker umiddelbart..
Avatar billede stech Nybegynder
11. oktober 2009 - 19:23 #7
Det virker sku nu, hvor fedt!!
Avatar billede riversen Nybegynder
11. oktober 2009 - 19:46 #8
ok godt.
Avatar billede stech Nybegynder
11. oktober 2009 - 20:24 #9
Kan det virkelig passe man skal tilføje hver enkelt netværk share i group policy?
Avatar billede stech Nybegynder
11. oktober 2009 - 20:48 #10
Arh!! Alle der ikke er medlemmere af domænet, kan ikke gå på nettet(surfe).. Selvom jeg har sat forwarding til yousee's ip'adresser.. hvis ikke min dns server kan finde noget,..
Avatar billede riversen Nybegynder
11. oktober 2009 - 21:12 #11
#9: Det eller loginscript
#10: brug nslookup til at fejlsøge omkr. navneopløsning. Hvis de heller ikke kan pinge på ip-adresser så tjek at ip-config'en er som du forventer
Avatar billede stech Nybegynder
11. oktober 2009 - 21:22 #12
kan jeg evt. tilføje dig på msn? Så kan du bare sende svaret :)