Avatar billede stech Nybegynder
11. oktober 2009 - 13:06 Der er 2 kommentarer

Dns problem

Hej med jer alle sammen..

Jeg er igang med at sætte min windows server 2008 op, men jeg har oprettet domænecontrolleren under windows 2003 derfor denne placering.

Lidt info:

Jeg sidder på en yousee linje, med et modem og en linksys router(WRT54G) - Routeren bruges som DHCP..

Jeg har oprettet dns fra domænet: server.hovring.dk til min ipadresse.

Jeg har derefter oprettet mit "Active Directory Domain service" og oprettet domænet som: server.hovring.dk, tilsvarende er der blevet oprettet en DNS server, hertil problemet kommer.

Andre brugere på netværket kan ikke finde: server.hovring.dk, den svare på ping, hvis jeg tager min mac og pinger, så svare den tilbage med min ipadresse, men jeg tror ikke at routeren køre forespørgslen videre til min windows server, for ellers havde den jo kunnet finde serveren når jeg søger efter domænet: server.hovring.dk

Min windows server hedder main, og bliver til: Main.server.hovring.dk

i Forward Lookup zones har jeg tilføjet:

_msdcs.server.hovring.dk > Active-Directory-Intregrated Primary
server.hovring.dk > Active-Directory-Intregrated Primary

Serveren har ip: 192.168.1.10

I Indstillinger > Forwarders >

Her står min udbyders dns servere...

-----------------------------

Hvad skal jeg gøre? Jeg kan ikke komme videre?

Skal min server give DHCP? Eller skal min router? hvad kan være problemet.. der gives 200 points!
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2009 - 20:53 #1
Du skal sørge for at dine klienter har din egen DNS server som primær DNS server.

:-)
Avatar billede lysemose Nybegynder
20. november 2009 - 22:59 #2
Hej

Du skriver ikke om du har lavet dit domæne med AD integeret DNS?
Hvilken DNS server/IP addresse uddeler din DHCP server. Du skal sørge for at bruge din interne DNS server og ikke YouSee's.

/Lysemose